2013-ban fenomenális változásokat élhettünk meg a közösségi médiában, nagyrészt a növekvő mobil-és videóhasználat, valamint a tartalommarketing mainstream adaptálása miatt. Na és mire számíthatunk a következő 12 hónapban? Milyen trendekre kell odafigyelnie az üzleteknek és a márkáknak, hogy lépést tudjanak tartani? Lássuk Kim Garst 10 közösségi média jóslatát 2014-re!

Top-10-Predictions-324x324

1. Mutasd, ne mondd: a vizuális tartalmak fognak érvényesülni.

Számításba véve azt, amit 2013-ban láttunk, minden kétséget kizáróan növekedni fog a vizuális alapú tartalmak népszerűsége és használata a közösségi médiában 2014-ben is.

Tudjuk, hogy a képeket és videókat tartalmazó posztok felülteljesítenek a többin, ami a lájkokat, megosztásokat, hozzászólásokat és retweeteket jelenti. Ha elfelejted beépíteni a képalapú médiumokat a közösségi média tartalomstratégiádba, az azt jelenti, hogy óriási mennyiségű potenciális elköteleződéstől vehetsz búcsút.

2. Az Instagram és a Snapchat nagy játékosok lesznek.

Az üzletek pedig egyedi módokon alkalmazzák majd mindkettőt a közönségük eléréshez. Az egyik legérdekesebb felhasználási módjuk a kuponokkal kapcsolatos. Bár már jó néhány üzlet jut előnyökhöz az Instagramon kuponok, ajánlatok és kedvezmények révén, izgalmas lesz látni, mi fog kisülni a Snapchat „robbanó kuponjaiból”. Ezek csak néhány másodpercre jelennek majd meg a felhasználók számára, ezzel pedig egy teljesen új értelmet nyer a „flash értékesítés” koncepciója!

3. Az üzletek mikrovideókat fognak bevetni a mobilrajongó ügyfelek elérésére.

Tavaly a mikrovideók még fel sem kerültek a radarképre. 2013-ban azonban ezek a rövid, néhány másodperces klipek már nagyobb hatást fejtettek ki a Vine és Instagram videók jóvoltából. Az üzletek kezdik egyre inkább kihasználni ezeket a platformokat a mobilfüggő vevők elérésére, különösen a millenniumi generáció miatt. 2014-ben ezekkel a mikrovideókkal leginkább szórakoztatni fognak, figyelmet és kíváncsiságot felkelteni a vásárlókban. Az ezredfordulós nemzedékhez, amely már hátrahagyta a TV-t és a laptopot az okostelefonért és a tabletért cserébe, ezek a könnyen és gyorsan megtekinthető videók adják majd a kulcsot.

4. A releváns tartalom szükségszerű lesz.

Egy tartalommarketing terv többé már nem lesz luxus, sőt. Az üzleteknek szükségük lesz arra, hogy állandó jelleggel magas minőségű, eredeti tartalmat állítsanak elő, ami hozzáad valamit a beszélgetéshez és valódi értéket szolgáltat a közönségeik számára. A hihetetlen mennyiségű tartalom mellett, amit ma produkálnak, csakis a legjobbak érhetnek el sikereket.

5. A közönségüket szórakoztató márkák lesznek a nyertesek.

Az üzleteknek úgy kell tartalmat gyártaniuk, hogy a szórakoztatáson keresztül vonzzák be az ügyfeleiket. Az információk biztosítása mindig szükségszerű lesz, de az elsőleges szempont az lesz, hogyan tudják felkelteni a fogyasztók figyelmét és érdeklődését izgalmas, nem mindennapi tartalmakon keresztül, ami valóban élvezhető és szórakoztató.

Itt egy példa erre – egy briliáns és humoros videó, amit a Dollar Shave Club nevű startup készített és ami elhozta nekik a sikert:

6. A mobil stratégia kötelezővé válik.

Több beszámoló is szól arról, hogy a mobilhasználat lekörözi majd az asztali eszközökét valamikor 2014-2015 környékén, így azoknak az üzleteknek, amelyek lépést akarnak tartani, komolyan integrálniuk kell a mobilt az üzletük minden aspektusába. Egy mobilbarát honlap önmagában nem lesz elegendő. Figyelni kell arra, hogyan használható a honlap mobil eszközökön (reszponzív dizájn, mobil verzió, alkalmazások, stb.), és arra is, hogyan illeszkedik mindez a teljes marketing-és a tartalommarketing stratégiába!

orm-324x324

7. Az ügyfélszolgálatot komolyabban kell majd venni.

A márkáknak fel kell ismerniük a kiváló közösségi ügyfélszolgálat erejét. A fogyasztók elvárják, hogy időben kapjanak megoldásokat a válaszaikra és a panaszaikra, amelyeket online jeleztek, különösen Facebookon és Twitteren. Azok akik nem reagálnak, azt kockáztatják, hogy elidegenítik a jelenlegi és a potenciális vevőiket is. A sikeres ügyfélszolgálati munkához szükséges lesz néhány kulcsfontosságú tulajdonságot elsajátítaniuk, így például: gyors reakció képessége, humorérzék, a képesség, hogy a gondokat lehetőséggé formálják, tudjanak figyelni és meghallgatni másokat, valamint konkrétan és tiszteletteljesen kezelni a panaszokat.

8. Több márka fogja komolyan venni a közösségi médiát.

Bár a kereskedők nagyjából 93%-a már használja üzleti célokra a közösségi médiát, a márkáknak szükségük lesz arra, hogy egy következő szintre emeljék a stratégiáikat. Az okosabbak tudni fogják, hogy nem elég pusztán jelen lenni a közösségi hálókban. Az üzletük minden aspektusát integrálniuk kell a közösségi médiával, nem csak a marketinget: a termékfejlesztéstől kezdve a napi működésen át az ügyfélszolgálatig.

9. A kereskedők többet költenek majd a közösségi médiára.

Amint komolyabban veszik majd a közösségi médiát, úgy fog növekedni a kereskedők költségvetésének erre szánt része. S miközben felismerik a márkák, hogy az üzletük minden elemét érdemes integrálniuk a közösségivel, nőni fog a közösségi média büdzsé is. Több lesz a közösségi média tanácsadó és nagyobb csapatokat bérelnek fel a releváns munkára, hiszen szemmel kell majd tartani a ROI-t (a befektetés megtérülését) és a közösségi média stratégiák és eszközök hatékonyságát.

10. Több közösségi márkából lesz közösségi üzlet.

A közösségi márkák üzletek, amelyek marketing stratégiájuk elemeként használják a közösségi médiát. Egy igazán közösségi üzlet pedig üzletének minden elemét és szintjét integrálta a közösségivel. Továbbmegy azon, hogy pusztán kommunikál az ügyfeleivel a közösségi médiában, és becsatornázza a cég minden részlegét és munkatársát a közösségi média stratégiába.

Neked milyen jóslataid vannak 2014-re? Mely közösségi hálók kerülnek élvonalba: Pinterest? Google+? Oszd meg a véleményedet egy hozzászólásban!