10 tipp: duplázd meg a Facebook lájkjaid számát!

3 évvel ezelőtt by in Facebook, Social Media Címke:, , , , , , , , , , , , , ,

Amikor a közösségi médiából üzleti marketing eszköz lett, még csak néhány rendelkezésre álló eszköz volt. A Facebook, a Twitter és a LinkedIn voltak a legjelentősebbek. Mára sokkal többen vannak és kiegészültek például olyan vizuális hálózatokkal is, mint az Instagram, a Pinterest és a Vine. Több, mint 1,3 milliárd felhasználójával azonban még mindig a Facebook a legnagyobb köztük és ezt Te sem hagyhatod figyelmen kívül – írja a Jeff Bullas blog.

White thumb up next to the like from social networks on blue bac

Alkalmazkodnod kell és megtanulnod használni a gyorsan fejlődő ökoszisztémát. A Facebook az utóbbi 5 évben komoly változásokat élt meg. Tőzsdére ment, elkezdett a mobilra fókuszálni (megvásárolta a Whatsapp alkalmazást 19 milliárd dollárért) és fizetésre készteti a felhasználókat a komolyabb figyelem elérése érdekében. Azaz a nagyobb elérésért egyszerűen és komolyan be kell fektetned a hirdetésekbe. Néhány éve ez még nem volt szükségszerű, akkor még elég volt felépíteni a Facebook törzsedet és folyamatosan posztolni nekik.

A figyelemért cserébe tehát fizetned kell. Ennek egyik módja lehet a „Bejegyzés kiemelése” gombra kattintás. Egyszerű, néhány kattintással megoldható, ha már regisztráltad a bankszámla adataidat az oldalon. Így növelheted az online láthatóságodat és a Facebook rajongói bázisodat is.

A Facebook marketingért és a lájkokért történő fizetés azonban nem szükségszerűen ördögi. Organikusan is bővítheted a közösségedet – tovább fog tartani, de ingyen lesz.

Tippek a Facebook lájkjaid megduplázásáért (fizetés nélkül)

  1. Hívd meg az email feliratkozóidat, hogy lájkolják az oldaladat! Ha barátokról vagy családról van szó, nem lesz nehéz dolgod a meggyőzéssel, amikor új oldalt indítasz. Ha azonban többre vágysz, akkor egy nagyon jó ösztönzőt kell kitalálnod cserébe: például ingyenes hozzáférést adhatsz a felhasználóknak egy-egy tartalomhoz, így e-könyvhöz vagy exkluzív videóhoz.
  2. Oszd meg a blogbejegyzéseidet Facebookon! A hasznos, oktató jellegű cikkekkel elérheted, hogy újra és újra visszatérjenek az oldaladra az emberek és lájkoljanak is. Ne becsüld alá az ilyen típusú tartalom erejét!
  3. Ossz meg érdekes fotókat! Ez a leggyakrabban megosztott médiaformátum Facebookon, ami könnyen terjed (virálissá válik) – ha kéznél van egy macskás vagy kisbabás képed, ne habozz bevetni!
  4. Kommentelj más oldalakon, ahol a célközönséged is jelen van!
  5. A személyes Facebook profilodon oszd meg és említsd meg az üzleti oldaladat!
  6. Ha bármilyen eseményt szervezel, készíts fotókat és ösztönözd a rajongóidat arra, hogy bejelöljék magukat a képeken! Esetleg ajánlj fel egy díjat is a legkreatívabb fotóért!
  7. Ajánlj fel kedvezményeket és különleges akciókat a rajongóknak! Ezek az elsődleges okai annak, hogy a felhasználók lájkolnak egy oldalt.
  8. Kösd össze a Facebook oldaladat a Twitter fiókoddal! Úgy is beállíthatod, hogy automatikusan menjenek ki a tweetek, amikor posztolsz.
  9. Rendezz versenyt! A nevezés feltételei pedig legyen olyanok, amelyért cserébe hajlandóak lájkot nyomni az oldaladra! Alkalmazások és különböző platformok segíthetnek ebben. Ilyen a Shortstack, a Rafflecopter vagy az Agorapulse.
  10. Biztosítsd, hogy „egyszerű” legyen az emberek számára az oldalad lájkolása! Ennek egyik legjobb módja, ha Facebook plugint helyezel el a weboldaladon vagy a blogodon egy kiemelt területen (például a kezdőoldal jobb felső részén), hogy annak elhagyása nélkül tudják lájkolni a Facebook oldaladat!

Még több ötletre vágysz? Nézd meg az alábbi infografikát!

Facebook account1

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező