11 briliáns példa a vásárlóink kezelésére!

4 évvel ezelőtt by in Egyéb Címke:

Ha nagy cégekkel kapcsolatos vásárlói élményekről hallunk, akkor általában inkább rémálomba, mint álomba illő tapasztalatokat szoktak velünk megosztani. De vannak pozitív példák is! Stacy Conradt cikke alapján 11 példát mutatunk, ami a visszaállítja a vevőkezelésbe vetett hitünket – legalábbis amíg nem hallunk a következő ballépésről…

1. Morton’s Steakhouse

A blogíró és üzleti tanácsadó, Peter Shankman éppen a repülőtéren várakozott a gépére. Éhes és fáradt is volt, és megengedett magának egy viccet. Küldött egy tweet üzenetet a kedvenc steak éttermének. “Hé, @Mortons – találkozhatnánk a newarki repülőtéren 2 óra múlva, hoznátok nekem egy finom bélszínszeletet? Köszi! :)” Képzeld el a meglepődését, amikor leszállt a géppel, és ott várt rá egy szmokingos úriember egy csomaggal, amiben egy 70 dekás Morton’s bélszínszelet, garnéla, kenyér és persze szalvéta és evőeszközök voltak!

A két órába belefért, hogy leellenőrizzék, mikor száll le a gépe, jóváhagyják az akciót és 40 kilométert autózzanak, hogy a legközelebbi étteremből elhozzák az ételt. Lenyűgöző, nem?

2. Sainsbury’s

Az angol Sainsbury’s pékség ügyfélszolgálatosa is jól szórakozhatott, amikor először olvasta a 3 éves Lily levelét. “Miért hívják a tigrises kenyeret tigrisesnek? Zsiráfosnak kellene hívni!” És valóban, a kenyéren lévő mintázat inkább hasonlított a zsiráf foltjaira. Mindenki meglepetésére,  Chris King, a vevőszolgálat vezetője válaszolt a gyermeknek: “Azt gondolom, hogy a kenyerünk átnevezése  tigrisesről zsiráfosra briliáns ötlet!  A mintázata tényleg jobban hasonlít a zsiráf foltjaira, mint a tigris csíkjaira! Egyébként azért hívják tigrisesnek, mert a pék, aki réges-régen kitalálta, hogy milyen legyen a kenyér, úgy gondolta, hogy hasonlít a tigrisre. Talán butus ötlet volt…” Az üzenethez egy ajándék utalványt is csatolt, és kenyeret ezek után átnevezték.

3. Zappos

Legalább 10 pozitív történetet tudnék saját tapasztalataimból is írni, de legyen közülük ez. Egy hölgy műtéti beavatkozáson esett át, melynek következtében lába érzékennyé vált, és emiatt a régi cipőit már nem tudta hordani. A lánya titokban rendelt neki 6 pár Zappos cipőt – azt remélte, hogy valamelyik csak jó lesz neki. Miután az anya megkapta a cipőket, felhívta a Zappost, hogy megtudakolja, hogy juttathatja vissza a cipőket, és elmesélte a lánya csínytevését. Két nappal később egy nagy virágcsokorral állított be a futár, mellyel a cég jobbulást kívánt. Rá két nappal a lány és az anyja VIP tagságot kapott a Zappos-tól, ami ingyenes szállítással járt.

Nem győzött meg a történet? Csak guglizz rá a “Zappos” és a “vevőszolgálat” szavakra, és csomó történetet olvashatsz, ami le fog nyűgözni téged is!

4. Trader Joe’s

Egy Reddit felhasználó 89 éves nagyapja a nagy havazás miatt nem tudott eljutni a boltba, és kifogyott az élelmiszerekből.  A lánya több helyi boltot is felhívott, akik kiszállítással is foglalkoznak, de senki sem vállalta az utat. Trader Joe-t ajánlották neki, mely cég nem foglalkozik ugyan házhoz szállítással, de miután meghallották, hogy egy második világháborús veteránról van szó, belementek, hogy kiviszik az árut. A telefonos rendelésnél ajánlottak az idős ember diétájához alkalmazható termékeket. Azt mondanád, hogy ez tipikus upsell, de nem. A cég sem a szállításért, sem a termékekért nem fogadott el pénzt!

5. Southwest Airlines

Az eddigi történetek mosolyogtatók voltak, a következőt viszont lehet, hogy megkönnyezed (én is így voltam vele). Egy férfi Los Angelesből Denverbe repült, hogy utoljára lássa a 3 éves unokáját, akit az anya barátja úgy összevert, hogy komába esett és már nem lehetett megmenteni. A szerveit felajánlották transzplantációra, de az idő sürgetett, hogy az átültetéseket minél előbb elkezdjék. Az éppen üzleti úton lévő férfi útját a felesége szervezte, aki felhívta a Southwest légitársaságot, és elmondta, hogy miért szeretne az utolsó pillanatban jegyet vásárolni. A reptéri ellenőrzés szokatlanul hosszú volt, és a férfi hiába volt kint két órával az indulás előtt, a beszálláshoz csak 12 perccel a gép tervezett felszállása után érkezett. Legnagyobb meglepetésére a pilóta állt a kapunál. Hálásan köszönte meg neki, hogy megvárták, mire a pilóta csak annyit mondott:  “Nélkülem nem mehetnek sehová, én meg maga nélkül nem megyek sehová. Most már nyugodjon meg, időben meg fog érkezni. És még egyszer: nagyon sajnálom a történteket!”

6. Amazon

Ha karácsonyra egy PlayStation konzolt rendelsz, amit a szállítás után ellopnak az ajtód elől, akkor ez a Te problémád, nem? Vagy a házhoz szállító cégé? Vagy a szomszédé, aki aláírta az átvételt, de a csomagot az ajtód elé rakta, ahelyett, hogy bevitte volna a házba? Akárhogy nézzük, a történetben mindenki vétkes lehet – az eladó cég kivételével. Ez a történet egy amazonos vásárlóval esett meg, aki azért még felhívta a vevőszolgálatot, hogy lehet-e tenni valamit, mert a játékkonzolt karácsonyi ajándéknak szánta a fiának. A vevő legnagyobb csodálatára a cég egy újabb PlayStation konzolt küldött neki, és sem a szállításért, sem a termékért nem kértek pénzt. Az ajándék pedig pont időben érkezett a fa alá!

7. The Ritz-Carlton

A  Bali szigetén működő Ritz-Carlton szállodába indult vakációzni egy család, akiknél az egyik gyerek ételallergiás, így a poggyászba csomagolták a megfelelő élelmet a számára. Sajnos a csomag megsérült az út során. A Ritz-Carlton vezetője nem talált helyi megoldást az élelmiszer pótlására, de a konyhafőnök emlékezett rá, hogy Szingapúrban látott olyan boltot, ahol volt ilyen speciális élelmiszer. A séf felhívta a helyi rokonát, aki bevásárolt, majd repülőre ült (2 és fél órás az út), és átadta a családnak a csomagot. Ez csak a Ritz-Carlton szállodájában történhetett így…

8. Nordstrom

A Nordstrom ruhagyártó vevőszolgálati történeteinek egy része talán csak városi legenda, de ez biztosan megtörtént. Tavaly a biztonságiak arra figyeltek fel, hogy egy hölgy négykézláb mászik a polcok között a gyűrűjéből kiesett gyémántot keresve. A bolt alkalmazottjai segítettek a keresésben, és nemsokára egy egész kis csapat csúszott a földön, amit az ipari kamerák meg is örökítettek. Végül aztán a porszívók zsákját átvizsgálva akadtak az elveszett gyémánt nyomára.

9. Apple

Talán ez is csak egy város legenda, de a történet szerint az iPad 2 eladásának indításakor egy férfi visszaküldte a weben megvásárolt készülékét, amire csak egy kis cetlit ragasztott: “A feleségem szerint: NEM!”  A dolog az Apple fejeseihez is eljutott, akik gyorsan döntöttek: visszafizették a készülék árát, és küldtek egy új gépet neki, amire csak egy cetlit tettek: “Az Apple szerint: IGEN!”

10. Lexus

Legtöbb tulajdonos már találkozott autó visszahívásokkal, amikor valami komoly hibát fedez fel a gyártó, és a tulajdonosokat felhívja, hogy fáradjanak be a szervizbe, hogy a beavatkozást el tudják végezni. A Lexus luxusautó márkánál ez egy kicsit másképp működik, ők a szerelőket küldik ki az ügyfél lakására, hogy a kocsit a helyszínen javítsák. Amikor azonban a  Lexus ES 350-est 2006-ban a cég visszahívta, akkor az ügyfeleket mégis csak bekérték a márkakereskedőkhöz. Megdöbbenésükre azonban nem kellett a váróban üldögélniük, amíg a kocsit szerelték, hanem egy vadonatúj Lexust vehettek át a helyszínen. Senki nem tett fel egy kérdést sem….

11. Gaylord Opryland

A Gaylord Opryland szállodában szállt meg egy blogger konferenciára érkező vendég, akit lenyűgözött a szobában lévő rádiós ébresztő óra. Ez nem egy egyszerű óra volt, mert az elalváshoz relaxációs zenét is tudott játszani. Mivel a vendégnek nagyon tetszett az óra, Twitteren üzent a szállodának, amiben megkérdezte, hogy hol lehet ilyen eszközt venni, mert szeretne ilyet otthonra is. A válasz nem sokat késlekedett: “Sajnáljuk, ezt az órát csak nekünk gyártották, de hasonló az XY termékéhez”. Az ajánlott készülék azonban pont a relaxációs zenét nem tudta, ami a vendéget elbűvölte, ezért megköszönte a segítségüket, és magában lemondott a dologról. Amikor két órával később visszatért a szobájába már két készülék fogadta, egy rövid üzenettel: “Reméljük otthon is élvezni fogja a zene megnyugtató hangulatát!”

Találkoztál ezekhez hasonló, bátorító, hazai történetekkel? Oszd meg velünk a kommentek között!

Facebook Comments

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező