Stagnál a Facebook-oldalad, vagy egyszerűen csak új módokat keresel, hogy optimalizáld a marketing eredményeidet? Számottevő eredményeket elérni Facebookon nem olyan egyszerű feladat, különösen organikusan, ezért mutatunk 3 olyan stratégiát, amivel növelhetjük a reach és az engagement arányát.

  1. Kezdj el hashtageket használni

Persze már évek óta bevezették a hashtag használatát a legnagyobb közösségi platformon, azonban eddig kevésbé bizonyult népszerűnek a többi oldalhoz képest. Ez ne tévesszen meg, ugyanis felmérések igazolják, hogy a hashtagek használata Facebookon igenis segíthet még több reach elérésében. Ez pedig azt jelenti, hogy minél nagyobb a reach, annál nagyobb lehet az engagement. A Social Media Lab felmérése alapján az olyan bejegyzések, amelyek hashtaget is tartalmaznak, 4.4 százalékkal nagyobb reach-t eredményeztek.

 

  1. Ismerd meg a közönséged

Először is, élj a Facebook analitikai eszközeivel, és szerezz minél több információt a közönségedről. Minden oldal más, így ebből fakadóan a közönségünk érdeklődése, fogyasztói szokásai és igényei is változóak, amire feltétlenül figyelni kell. A következő tényezőket mindig számításba kell venni, amikor a közösségi marketing stratégiánkat dolgozzuk ki:

  • Kikből áll a közönséged?
  • Milyen posztokat preferálnak?
  • Mikor töltenek a legtöbb időt online?
  • Bejegyzéstípusok
  • Mi működik a többi oldalon?

Szánj rá időt, és tapasztald ki, hogy milyen update-ek és típusok működnek a te oldaladon. Meghálálja magát!

 

  1. Miért veszed magad annyira komolyan?

Legyünk reálisak: az üzleti oldalak bejegyzései nagyon sokszor kifejezetten unalmasak. Miközben a közösségi média éppen azért szórakoztató, mert tele van vicces gifekkel, ízléses kajafotókkal és megosztó képekkel. Ez nem azt jelenti természetesen, hogy csak jópofa tartalmakat ossz meg a jövőben, hanem hogy néha engedd szabadjára a laza éned, hiszen egy aranyos bejegyzés vagy egy jó poén mindenkinek bejön. A következő bejegyzéstípusokkal például könnyíthetsz az oldalad komolyságán: inspiráló történetek videók vagy képek formájában, motiváló idézetek, őszinte hangulatképek az irodából, háziállat vagy kajafotók. Hidd el, a követőid is értékelni fogják, ha néha elengeded magad.

Ismerd meg, hogyan működik a Facebook hírfolyama:

Hogy működik a Facebook hírfolyama?

Az Explore Feed bevezetésének körülményeiről itt számoltunk be:

Mégsem vezetik be az Explore Feed-et Facebookon?

Forrás: Social Media Today