Semmi kétség, hogy a közösségi média és az innovatív technológia fogja uralni ezt az évet is. Ettől függetlenül érdemes megnézni, hogy milyen digitális marketing trendek állnak előttünk 2018-ban, és hogy mire kell felkészülniük az ügynökségeknek. Íme!

  1. A fogyasztók az autentikus pillanatokat preferálják a gondosan megszerkesztett tartalmakkal szemben

Természetesen egy profi fotó esztétikája semmit sem veszített az értékéből, viszont a felhasználók egyre inkább az autentikus pillanatokra reagálnak. Hogy mit jelent ez? Letisztult stock képek helyett érdemes pillanatfotókkal kísérletezni például Instagram Stories-ban vagy Snapchaten. A felhasználók jobban értékelik az őszinte képeket a brand életéből, amihez könnyebben is tudnak kötődni.

 

  1. A Storytelling fontosabb mint valaha

A content marketing fontossága tavalyi hír, ezért az ügynökségek egyre határozottabban fordulnak professzionális storytellerekhez, sőt még újságírókhoz is. A márkák idén sokat nyerhetnek azzal, ha profi írókat alkalmaznak, hiszen egyre fokozódik a verseny a lebilincselő tartalmakért. Az olvasó egyedi tartalmakra szomjaznak, ezért az ügynökségeknek érdemes bevállalni a kockázatot, hogy váratlan helyekről hozzanak be új tehetségeket.

 

  1. Az automatizálás nem megy sehova

2018 közepéig a gépek az üzleti jellegű social media tartalmak 20 százalékát fogják előállítani. Ez annyit jelent, hogy egyre nagyobb szerepet kapnak az AI technológiára épülő megoldások. Továbbá a chatbotok is egyre nagyobb szerepet kapnak, különösen az ügyfélszolgálati feladatokban.

 

  1. Építs mély kapcsolatot az influencerekkel

Az influencer marketing 2018-ban is jelentős tényező marad, így most különösen fontos, hogy a márkák megtalálják azokat az influencereket, akik hatékonyan tudják képviselni őket. A fogyasztókat többé nem nyűgözi le, ha látnak egy random hírességet egy terméket reklámozni: autentikus arcokat akarnak látni, akikben bízhatnak is. Áldozz időt némi kutatómunkára, hogy megtaláld azokat az influencereket, akiket a célcsoportjaid követnek.

 

  1. Tovább nő a harc a videó megtekintésekért

2018-ban a video marad a legfontosabb content a közösségi médiában. Sőt, bizonyos felmérések alapján 2020-ig a közösségi média tartalmak 80 százaléka a mozgókép lesz. Ez azt jelenti, hogy a videós tartalmak idén sem mennek sehova, sőt egyre hangsúlyosabbak lesznek. Érdemes időt és energiát áldozni arra, hogy egyedi és megkülönböztethető videós tartalmakat kreáljunk a márkánk számára.

 

Forrás: Social Media Today