A Facebook 1,15 milliárd felhasználójának mindegyike átlagosan 8,3 órát tölt az oldalon egy hónapban. Nem meglepő, ha mindenhonnan azt hallod, érdemes felszállni a Facebook vagonjára, hiszen sokat segíthet a kisvállalkozásoknak. Ha megfelelően közelíted meg, olyan mértékben tehet az üzleted növekedéséért, ahogyan nem is gondoltad volna – írja az InsideFacebook.

Screen-Shot-2014-05-07-at-5.35.25-AM

1. Tűzd ki a céljaidat!

Mint minden marketing kezdeményezés esetében, itt is fontos, hogy tudd, mit akarsz elérni. Minél konkrétabbak és mérhetőbbek a céljaid, annál jobb.

  • A márkádat akarod építeni?
  • Új vásárlókat, ügyfeleket szeretnél szerezni?
  • A Facebookot arra akarod használni, hogy a vevőket a céges weboldaladra vezesd?
  • Szeretnéd elköteleződésre ösztönözni a közönségedet?

Ez csak néhány ötlet, amelyeknek tényleges hatása lehet és mérhetőek is a Facebook Elemzések segítségével.

2. Írj egy közösségi média szabályzatot!

reinemann1

Egy átfogó közösségi média szabályzat létfontosságú lehet bármely cég számára, amely egy Facebook oldal elindítását tervezi. Az Intelnek is van egy remek szabályzata, érdemes megnézned, ők hogyan csinálják a dolgukat. A Tiedben pedig érdemes részletezni a következőket:

  • Hangnem: hogyan szólítod majd meg a vásárlóidat? Egy fiatal, szórakoztató márkának egészen másképp kell hangoznia, mint például egy olyannak, amely életbiztosítást árul. A hangnemednek illenie kell az üzletedhez.
  • A kollégák: ki fog posztolni a céged nevében? Annak, akit kiválasztasz, hatékony kommunikátornak kell lennie, aki érti a terméked vagy a szolgáltatásod minden apró rezdülését. Az adminjaid szerepkörét a közösségi média szabályzatodban kell meghatároznod és körültekintően kell kiválasztanod őket, valamint azt is érdemes megvitatni, miként beszélhetnek a cégről a munkatársak a saját közösségi média profiljaikon.
  • A magatartás: Az üzleted Facebook oldala a céged digitális arca és a lehető legjobb fényben kell mutatnia Téged. A közösségi média szabályzatodnak ki kell térnie arra, mi az, ami megfelelő és mi az, ami nem vitatható meg az üzleteddel kapcsolatban online – és akárki is posztoljon a céged nevében, tudnia kell, milyen elvárások vannak ezt illetően.
  • A negatív publicitás kezelése: Mivel egy nyilvános fórumról beszélünk, a Facebookon is előfordul, hogy megszólalnak itt olyanok, akiknek negatív élménye volt az üzleteddel kapcsolatban. Létfontosságú, hogy fel legyél készülve ezekre a helyzetekre és hogy tudd, akár tönkre is tehetik a hírnevedet. Igyekezz gyorsan reagálni, meghatározni az okot és a megoldást és a lehető legügyesebben márkanagyköveteket varázsolni a panaszosokból!

3. Gondold ki a stratégiádat!

Tehát tudod, mit akarsz a Facebooktól, biztos vagy benne, milyen az online személyiséged. Következő lépésként ki kell találod, hogyan fogod elérni a céljaidat.

  • Mikor és mit fogsz posztolni?
  • Van blogod, fotóid, interjúid, videóid vagy híreid?
  • Tudnál írni egy útmutatót vagy készíteni egy megosztható infografikát?

A Facebook remek útmutatót készített az elköteleződésre ösztönző posztok készítéséhez. Ezt érdemes megnézned, ha híján vagy az ötleteknek.

reinemann2

Emellett érdemes lehet tartalombeosztást készítened, megtervezned, mit és mikor fogsz posztolni, hogy konzisztens maradj a rajongóid szemében. Határozd meg már az elején, mennyi időt vagy hajlandó a közösségi média jelenlétedre szánni – hiszen, ahogyan a többi marketing csatorna esetében is, ha nem tudod, mennyi időt fektetsz be, nem fogod tudni, mi a ROI-d, azaz mekkora a befektetésed megtérülése (return on investment, ROI).

4. Az oldalad létrehozása… megfelelően!

A Facebook oldalad létrehozásakor ki kell választanod egy kategóriát, megadni az oldal nevét, profil-és borítóképet felölteni, beállítani az engedélyeket (például nem akarod, hogy össze-vissza káromkodjanak egyes felhasználók az oldaladon); és végül meg is kell osztanod valamit. Szerencsére ezen a ponton már pontosan tudni fogod, mi lesz az, hiszen előtted van a kész posztolási beosztásod.

Amint megvagy ezekkel, kezdd el meghívni a barátaidat, hogy lájkolják az oldaladat, akár küldj emailt az üzleti partnereknek is és kérd ezt tőlük is!

5. Figyeld a mutatóidat!

A célokról már beszéltünk, most jöhet a mérésük. Ha már egy ideje aktív vagy Facebookon (mondjuk egy hónapja), el kell kezdened figyelni, milyen sikeresek voltak a posztjaid.

A kulcsfontosságú mutatók között van a(z):

  • rajongók elérése (a rajongók száma, akik látták bármely adott posztot)
  • organikus elérés (azon emberek száma, rajongók és nem rajongók is, akik bármely adott posztot látták)
  • elköteleződés (azon emberek száma, akik egy posztra kattintottak)
  • átkattintási arány (azon emberek száma, akik rákattintottak egy linkre a tartalmadban, megnéztek egy videót, amit posztoltál vagy megtekintették egy fotó nagyobb verzióját)

A mutatóid segíteni fognak mérni a tartalmad hatását, amelyet posztolsz, a közönség minőségét, amelyet felépítettél és arra is rámutatnak, hogyan tudsz javítani a tartalmakon és azok láthatóságán.

reinemann4-500x399

Végül pedig…

Ne felejtsd el, hogy ez egy alapszintű útmutató. A Facebook sokféle apró trükköt tartogat még, a tökéletes közösségi média kampány felépítéséhez pedig időre van szükség. Légy türelmes, kísérletezz és mindenekelőtt légy kitartó!