Míg nagyon fontos az is, hogy megtapasztald, mely időpontok a legjobbak a posztoláshoz Twitteren vagy Facebookon, van néhány más dolog is, amire érdemes odafigyelni a közösségi médiában. A The Next Web a Buffer bejegyzését vette át, amelyben 7 érdekes statisztikáról írnak. Ezek mind hasznosak lehetnek a Facebook oldalak vonzóbbá tételében.

1. A fotók 39 százalékkal több interakciót idéznek elő

A fotók nem csak, hogy nagyobb elköteleződést váltanak ki, mint a linkek, videók és szöveges állapotfrissítések, de a legmagasabb elköteleződést mutató posztok 93 százalékát is teszik ki Facebookon. A Kissmetrics adatai szerint a képek 53 százalékkal több lájkot, 104 százalékkal több kommentet és 84 százalékkal több átkattintást kapnak linkekre, mint más szövegalapú bejegyzések. Ezen kívül az egyértelmű, magyarázatot nem igénylő képek teljesítenek a legjobban.

more-engaging-Facebook-page-image-posts

A Wishpond felmérései szerint összességében a fotóposztok 120 százalékkal nagyobb elköteleződést érnek el egy átlagos bejegyzésnél, a fotóalbumok pedig 180 százalékkal nagyobbat. A Buffer új képposztoló funkciója segíthet ebben, ugyanis lehetővé teszi, hogy bármely weben talált képen jobb kattintással megossz egy képet teljes méretben. Nincs több letöltési és feltöltési rémálom.

more-engaging-Facebook-page-hubspot-image-test

2. A rövidebb posztok 23 százalékkal több interakciót váltanak ki

A rövidebb posztok írása nem csak Twitteren hasznos. Ha 250 karakterre limitálod a bejegyzéseidet, 60 százalékkal nagyobb elköteleződést láthatsz, mint egyébként. Ebből még 66 százalék is lehet, ha megvágod az üzenetedet kevesebb, mint 80 karakterre.

more-engaging-Facebook-page-track-social-short-posts

Akárhogy is, az eredmények szerint a legjobb, ha gyorsan és tömören rátérsz a lényegre. Talán ezért szeretik annyira a fotóposztokat is a Facebook rajongók?

Különösen érdekes lehet megfigyelni ezeket, ha általánosságban nézzük át a közösségi média statisztikákat, a többi közösségi hálót is beleértve.

3. A hangulatjelek használata 33 százalékkal több kommentet hoz

Ha úgy gondoltad, hogy a hangulatjelek csak a tiniknek valók, itt az ideje az újratervezésnek. Az AMEX OPEN Forum infografikájából az derül ki, hogy a hangulatjelek nagy változásokat hozhatnak az elköteleződési arányaidban. Nem csak az igaz, hogy az emotikonokat tartalmazó posztok 33 százalékkal több hozzászólást kapnak, de ugyanennyivel gyakrabban is kerülnek megosztásra. És ami még ennél is jobb: 57 százalékkal több lájkot gyűjtenek, mint a hangulatjel nélküli posztok.

Screen-Shot-2013-07-23-at-6.45.08-PM

Az emotikonok emberi arcot adnak a kommunikációdhoz és úgy tűnik, hogy ez a felhasználók szerint is egy jó dolog.

4. Az elköteleződési arányok csütörtökön és pénteken 18%-kal magasabbak

Összehasonlítva a hét többi napjával, a Buddymedia tanulmánya úgy találta, hogy az elköteleződési ráták Facebookon 18 százalékkal magasabbak csütörtökönként és péntekenként. Ahogyan ők megfogalmazták: „minél kevésbé akarnak az emberek dolgozni, annál inkább akarnak Facebookon lenni!”.

Screen-Shot-2013-07-23-at-6.47.02-PM

A felmérés során több, különböző üzletágat is megvizsgáltak, a sportot, a kereskedelmet, az autóipart és az egészségügyet, hogy lássák, mely napok működnek a legjobban az egyes ágazatokban. Bár voltak eltérések, a legtöbb esetben a csütörtök és a péntek magaslott ki. Úgy tűnik, egyetlen iparág sincs, amelynek rajongói hétfőn vagy kedden lennének bevonzhatóak.

Ha többet szeretnél megtudni a legjobb posztolási időpontokról Facebookon, ez az útmutató hasznos lehet a számodra.

5. A kérdésposztok 100 százalékkal több hozzászólást kapnak

Ha hozzászólásokra pályázol, a kérdések feltevésével talán sikerülhet. A Kissmetrics infografikája szerint ugyanis 100 százalékkal több kommentet kapnak, mint a normál, szöveges posztok. A HubSpot is megosztott egy hasonló felmérést, bár annak adatai arra mutattak rá, hogy a kérdésposztok néha kevesebb lájkot és megosztást érnek el, mint más típusú bejegyzések.

more-engaging-Facebook-page-questions-1

Mindenesetre érdemes megjegyezni, hogy a szóhasználat is fontos a kérdés megfogalmazásakor. A zárt kérdések, melyeknek igen limitált válaszlehetőségei vannak, jobban vonzzák a hozzászólásokat, míg a nyitott kérdések, melyekben szerepel a „miért” vagy a „hogyan”, gondolkodásra késztetik a felhasználót és arra, hogy „komolyabb” fogalmazást írjon.

more-engaging-Facebook-page-questions-2

Ez arra is utalhat, hogy a meglévő közönséged magas elköteleződésének szinten tartása fontosabb lehet, mint megpróbálni újakat találni. Ez egy érdekes és elgondolkodtató váltás lehet a marketingben, avagy a csatornád feje tetejére állítása.

6. A rajongók 35%-a azért lájkol egy Facebook oldalt, hogy részt vehessen versenyekben

Ha új rajongókra vadászol, érdemes egy versenyt indítani. Egy idei felmérés szerint a Facebook felhasználók 35 százaléka ugyanis kifejezetten azért lájkol Facebook oldalakat, hogy vetélkedhessen. A versenyek tagadhatatlanul elősegítik az interakciókat pusztán azzal, hogy részvételt kérnek. Az „írj képaláírást” típusúak például 5,5-szer több kommentet produkálnak a hagyományos posztoknál.

A Buddymedia beszámolójából kiderül az is, hogy a versennyel kapcsolatos szavak, mint a nyertes, győzelem, belépés, verseny és promóció, szintén elköteleződésre ösztönzik a felhasználókat.

Screen-Shot-2013-07-23-at-8.06.01-PM

7. A Facebook rajongók 42%-a kupon vagy kedvezmény miatt lájkol egy oldalt

A Socially Stacked szerint a Facebook rajongók 42 százaléka annak érdekében lájkol egy oldalt, hogy aztán kedvezményhez vagy kuponhoz jusson. A Wildfire Interactive tanulmánya pedig rámutatott, hogy a kuponalapú kampányok magasabb elköteleződési arányokat generálnak. Az ajándékok és nyereményjátékok csak a kuponok után következnek mint magas elköteleződést kiváltó poszttípusok.

more-engaging-Facebook-page-coupons