Az influencer marketing időről időre egyre nagyobb szeletet követel magának a reklámtortából, melynek mértéke várhatóan exponenciálisan fog tovább nőni a jövőben. Nem meglepő tehát, hogy a marketingcégek és -ügynökségek is egyre nagyobb erőforrást áldoznak a micro- és macro-influencerekkel kapcsolatos kutatásokra, fejlesztésekre és együttműködésre.

Mivel az influencer-üzletág még hazánkban gyermekcipőben jár, ezért olykor meglehetősen kaotikusnak tűnhet a márkák számára. Mai bejegyzésünkben a 7 legnagyobb mítoszt szeretnénk megcáfolni az influencerek világával kapcsolatban, amely reményeink szerint segítséget nyújthat a számodra.

7 tévhit az influencer-marketinggel kapcsolatban

  1. Minél több követője van, annál jobb lesz a kampány! Az influencerek kiválasztásánál nagyon fontos szempont a követőtábor mérete, hiszen a márkák célja az együttműködéssel az, hogy minél több emberhez érjenek el a kampánnyal. A kiválasztásnál azonban kizárólag a releváns célközönségbe tartozó követők száma vehető figyelembe! Azt vizsgáljuk meg tehát, mennyi potenciális vásárlóhoz képes eljutni az üzenetünk.
  2. Kiszűrhetetlenek a vásárolt követők! A kiválasztásnál a véleményvezér oldalának trend adatait is meg kell vizsgálnunk, amelynek normál esetben lineáris növekedést kell mutatniuk. Amennyiben ezt nem bocsátják rendelkezésünkre vagy a kiugró adatokra nem kapunk ésszerű magyarázatot, akkor érdemes elkerülnünk az együttműködést.
  3. Nem mérhető a megtérülése!  Az influencer-kampányok megtérülése kiválóan mérhető egy paraméterezett link vagy éppen egy egyedi #hashtag segítségével. Ha azonban PR céllal használjuk fel az influencert, amely aktivitás egy nagyobb kampány része, akkor nem minden esetben érdemes külön mérni a véleményvezérek megtérülését – hiszen az elemzés túl nagy erőforrást emészt fel.
  4. Ha elsőre nem sikerül, akkor kudarcra van ítélve az egész! A legtöbb márka rögtön feladja, ha az első influencer együttműködése nem hozza meg a kívánt eredményeket. Ez azonban téves megközelítés! Ha elsőre nem sikerül, akkor próbáljunk meg utánajárni annak, hogy hol hibázhattunk: lehet, hogy nem volt releváns a célközönség (1. pont) vagy éppen a termék nem passzolt a kiválasztott influencerhez. Semmi esetre se adjuk fel azonnal.
  5. Mindig ugyanazzal az influencerrel dolgozzunk! Az influencer-marketing lényege éppen a változatosság, ezért semmi sem indokolja, hogy kizárólag egy véleményvezérrel dolgozzunk együtt. Sőt, olykor egy micro-influencer portfólióval sokkal sikeresebb kampányt indíthatunk, mintha kizárólag egy macro-influencerrel dolgoznánk együtt.
  6. Csak a fogyasztói márkáknál működik! Annak ellenére, hogy napjaink véleményvezérei leginkább a fogyasztói márkáknál (különösen a divat és a szépségiparban) tűnnek fel, ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy kizárólag ezek esetében működne az influencer-marketing. Egyre nagyobb teret kapnak az ún. intelligens (2.0) influencerek is, akiket pénzügyi-, üzleti- vagy akár egészségmegőrzéssel kapcsolatos kampányoknál is felhasználhatunk.
  7. Nem érdemes feltüntetni, hogy hirdetett a megjelenés: A közösségi média szereplői és az illetékes hatóságok is egyre nagyobb erőfeszítést tesznek annak érdekében, hogy a fizetett posztok felismerhetőek legyenek a véleményvezérek oldalain. Azon kívül, hogy a felek súlyos bírságra számíthatnak, a fogyasztók megtévesztése is óriási reputációs kockázatot hordoz magában, ha kiderül a szándékos megtévesztés ténye. Fair Play!

Érdekel az influencerek világa? Olvasd el az alábbi bejegyzéseket is:

Forrás: Adweek