Szakmai körökben a személyes márkaépítés egyik legegyszerűbb módja, ha optimalizálod a LinkedIn profilodat. Teljesen mindegy, hogy álláskereső, szabadúszó, vállalkozó, esetleg hallgató vagy-e, hiszen egy tartalmas LinkedIn profilból mindenképpen csak profitálhatsz.

Ezeket gondold át, mielőtt belevágsz

  • Kiket szeretnél pontosan elérni?
  • Milyen értékeket szeretnél bemutatni magadról?
  • Miként szeretnéd magad pozicionálni a szakmádban?
  • Hogyan gondoljon majd rád a LinkedIn közössége?

7 lépés, a kiváló LinkedIn profilhoz

  1. Minőségi profilkép: Használj profi fotós által készített képet, ez alap követelmény!
  2. Saját URL: Kreálj a profilodhoz egy saját linket, amelyben szerepel a neved is. Ezt sokkal könnyebb lesz megosztani és megjegyezni a jövőben, mint a számokból és betűkből automatikusan generált linket, amely alapesetben jár a profilhoz.
  3. Egyedi címsor: Mutasd be magad a címsor segítségével és írd át a hivatalos pozíciódat, amely alapértelmezés szerint jelenik meg a fényképed alatt.
  4. Frappáns összefoglaló: Írj magadról egy rövid szakmai összefoglalót és helyezd el azt a profilodon. Minél rövidebb és frappánsabb, annál inkább megragadhatod vele mások figyelmét.
  5. Készségek hozzáadása: Add hozzá a profilodhoz azokat a szakmai készségeket, amelyekben a legjobbnak érzed magad. Ezt követőid is megerősíthetik majd és a HR szakemberek számára is sokkal inkább láthatóvá válsz, akik ezek alapján szűrik a potenciális jelölteket.
  6. Egyedi banner: Állíts be egyedi bannert a profilodhoz és fejezd ki az egyéniséget a segítségével. Ez digitális névjegykártyaként is jól funkcionálhat a jövőben.
  7. Multimédia használata: Tölts fel az oldaladra az aktuális projekteket, a korábbi referenciákat és publikációid linkjeit. Mutasd meg mire vagy a legbüszkébb a karriered során!

Ha további információk is érdekelnek a LinkedIn-nel kapcsolatban, akkor ezeket a bejegyzéseket is ajánljuk a figyelmedbe:

 

Forrás: Social Media Today