7 tipp a hangulatjelek használatához az online marketingben

1 héttel ezelőtt by in Social Media Címke:, , , , , , , ,

Tény: az online közösség mintegy 92 százaléka használja az emojikat. Ez a szám már önmagában meggyőző érv a hirdetők számára a hangulatjelek alkalmazása mellett. Emellett az sem elhanyagolható szempont, hogy ezeken a szimbólumokon keresztül ugyanazt a nyelvet beszélhetjük, mint a fogyasztóink. Mutatjuk a legjobb tippeket és trükköket, hogy biztosra menjünk!

 

  1. Győződj meg róla, hogy a használni kívánt hangulatjelnek van értelme

Ezek az ikonok arra valók, hogy hatékonyan kiegészítsék az üzenetünket. Ez viszont csak akkor lehetséges, ha az adott kontextusban is van értelme. Kerüljük el a félreértéseket, és használjuk ezeket az eszközöket egyértelműen, hogy a fogyasztónk ne vakarja a fejét, hogy mit is akartunk ezzel mondani neki.

  1. Ne használj emotikonokat fontos kérdések kommentálásához

Ezek a szimbólumok mindig könnyedek, aranyosak és viccesek, ezért kerüljük a használatukat olyan helyzetekben, amikor kényes és súlyos dolgokról van szó. Amennyiben tehát híreket, közügyeket és politikai tartalmakat kommentálunk vagy promotálunk: hanyagoljuk! Gondoljunk arra, hogy nem mindenki értelmezheti annak, aminek szántuk.

  1. Ne erőltesd

Az emojik a mindennapi reakcióinkhoz tartoznak, ezért ne toljuk túl a használatát, és lehetőség szerint hasson természetesnek. Ez így van abban az esetben is, amikor üzleti célokra használjuk: a könnyed természetesség legyen a kulcs.

  1. Tartsuk szem előtt a márkánk arculatát

Amikor kiválasztjuk a számunkra megfelelő szimbólumokat, akkor mindig fontoljuk meg, hogy mennyire passzol a márkánk üzenetéhez és imidzséhez. Például ha egy könyvelői céget akarunk hirdetni, akkor lehetőleg kerüljük a nevető és a csókot dobó emotikonokat. Vigyázzunk arra, hogy a hangulatjelek használata soha ne legyen sértő a célcsoportjaink számára.

  1. Ne vidd túlzásba

Igen, nagyon szórakoztató a különböző hangulatjeleket használni, de figyeljünk arra is, hogy soha ne legyen túl sok. Felmérések szerint átlagosan maximum 4 emotikon használata javasolt egyszerre.

  1. Légy képben, hogy az adott hangulatjel pontosan mit jelent

Az alkalmazható emojik száma egyre csak nő, ezért természetes, hogy egy kicsit összezavarodhatunk a jelentésekkel. Mindig nézzük meg először, hogy az általunk kiválasztott emoji mit is jelent pontosan, hogy elkerüljük a kínos bakikat.

  1. Hozd létre a saját emojidat

Miért is ne használhatna a brandünk személyre szabott hangulatjeleket? Szerencsére már erre is van lehetőség, így aztán végképp egyedivé tehetjük az emojik használatát az üzleti oldalunkon.

Az Instagram Stories legújabb eszközeiről itt számoltunk be:

Új kiegészítők jelentek meg az Instagram Stories-ban

A Facebook hirdetési kezelésének változásairól pedig itt adtunk hírt:

A Facebook 1000 alkalmazottal bővül a hirdetések elbírálásához

Forrás: Social Media Today

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező