7 egyszerű és bizonyított tipp, hogy többen iratkozzanak fel a blogodra!

4 évvel ezelőtt by in E-mail marketing, Felhasználói élmény, Keresőmarketing Címke:, , , , , , , , ,

A blogolás sokkal kielégítőbb, amikor tudod, hogy az emberek olvassák, élvezik és megosztják a munkádat. Ha te is blogolsz az üzletedet képviselve, valószínűleg azt akarod, hogy az emberek megtalálják és megvásárolják a termékeidet a blogodon keresztül is. Ezért a feliratkozók számának növelése egy fontos feladat a bloggerek számára – írja a The Next Web.

Van néhány egyszerű trükk arra, hogy növeld a feliratkozók számát anélkül, hogy túl sok energiát fektetnél a dologba:

1. Csökkentsd a visszafordulási arányt!

Cameron Chapman erre nagyon jó útmutatást adott a Kissmetrics blogjának egyik posztjában, elmagyarázva, ő hogyan tartotta ezt az arányt 2 százalék alatt a saját blogján: „A nagy dolog ebben, hogy nincsen semmilyen csicsás, komplikált navigáció. Nincsen támogatott keresés. Nincsenek óriási legördülő menük. Épp annyira bonyolult, amennyire lennie kell.”

Egy másik tippje, hogy csak kivonatokat tegyél közzé a blog bejegyzéseidből a kezdőoldalon. Ebben néhányan nagyon jól teljesítenek, mint a Copyblogger, a KISSmetrics blog vagy a 99U. Ez azt jelenti, hogy ha a látogatóid végig akarják olvasni a posztot, kattintaniuk kell a bejegyzés saját oldalának eléréséért. „Úgy írd meg az első bekezdéseket, hogy érdekesek és elköteleződésre ösztönzőek legyenek! Ne próbálkozz túl erőltetetten és ne próbálj eladni! A cél az, hogy a látogatóid még több tartalmadért kattintsanak.”

99u-730x675

Amit tehát fontos észben tartani:

  1. Győződj meg róla, hogy az oldadon egyszerű, konzisztens a navigáció!
  2. A blog posztjaidnak csak a kivonatát tedd közé a kezdőoldalon!
  3. Minden poszthoz adj hozzá taget és kategória linkeket!

A KISSmetrics egy nagyszerű infografikát is készített arról, hogyan tudod javítani a visszafordulási arányodat:

Screen-Shot-2013-08-07-at-10.35.04-AM

2. Használj felugró üzeneteket, hogy email címeket szerezz!

Dan Zarrella közösségi média szakértő is foglalkozott a kérdéssel, hogy az email címek gyűjtését megcélzó felugró ablakok milyen jól teljesítenek és hogyan hatnak a visszafordulási arányra. Az ő oldalán így néz ki egy ilyen üzenet:

Screen-Shot-2013-08-07-at-10.37.07-AM-730x234

Dan úgy találta, hogy a visszafordulási arányra alig volt hatással a felugró ablak. Mindössze fél százalékkal növekedett, amikor az új látogatóknak megjelent. Ugyanakkor az email feliratkozási arány drámaian leesett, miután Dan kikapcsolta a funkciót:

Screen-Shot-2013-08-07-at-10.38.02-AM

A felugró ablakok kérdésében segítséget nyújhat az AWeber, a WordPress, a MailChimp és a Blogger is.

3. Optimalizáld a betöltési időt!

Tudjuk, hogy a felhasználók nem szeretnek várni, ezért ha lassan tölt be az oldalad, könnyen veszíthetsz látogatókat még mielőtt esélyük lenne elolvasni a tartalmadat, vagy feliratkozzanak. A Kissmetrics összegyűjtött pár érdekes statisztikát ezzel kapcsolatban. Ami a legmeglepőbb, hogy egy másodpercnyi késés az oldal reagálásában 7 százalékos csökkenést eredményez a konverziókban.

A Kissmetrics infografikája azt is elárulja, hogy az emberek 40 százaléka hagyja el azt a weboldalt, amelynek több, mint három másodpercbe telik a betöltése. Ráadásul ez büntetéssel járhat a Google keresési rangsorában is, ezért mindenképpen figyelni kell rá!

4. Adj exkluzív tartalmat a feliratkozóidnak!

Egy ingyen ajándék vagy exkluzív tartalom a feliratkozóknak lehet az az extra lökés, amire szüksége van az olvasóidnak, hogy megadják az email címüket. Plusz, ha a hírleveled gyakran tartalmaz ilyeneket, logikusabb, ha az elején valami egyszerű dolgot ajánlasz fel a feliratkozóknak!

Chris Spooner esetében is jól alakult az új feliratkozók száma, miután ajándékot ígért minden újonnan érkezőnek. Konkrétan napi 10-ről 100 feliratkozója lett:

increase

A legtöbb email szolgáltató lehetőséget ad arra, hogy egy testreszabható emailt hozz létre, amely tartalmaz egy letöltés gombot, hogy az olvasóid azonnal hozzájussanak az ingyen ajándékokhoz.

5. Használj feliratkozási űrlapot!

Ha az oldaladon csak egyetlen helyen tudnak feliratkozni az emberek, sok olvasót veszíthetsz. Chris Spooner is úgy találta, hogy több lett a feliratkozója, amikor több helyen vált lehetségessé az oldalán az opció. A feliratkozáshoz vezető oldal linkje mellett az oldalsávban is helyezett el űrlapot, valamint az „About” oldalon és minden egyes poszt alján is.

6. Változtass a szóhasználaton!

Egy másik dolog, amit Chris tesztelt, az a szóhasználat volt a feliratkozási gombokon. Mivel egy letölhető és ingyenes ajándékot osztott ki minden egyes új feliratkozónak, a „Töltsd le most” felirattal próbálkozott, valamint a sztenderd „Iratkozz fel a hírlevélre!” gombbal. Az eredmények segítettek neki eldönteni, melyiket tartsa meg: „A ’Töltsd le most’ gomb háromszor annyi feliratkozást ért el, mint az ’Iratkozz fel a hírlevélre!’”.

download-now

7. Használj feliratkozási dobozt!

Ha nem vagy oda a felugró ablakokért, próbáld ki a feliratkozási dobozt, amely kevésbé tolakodó, könnyebben testre szabható opció. Francisco Rosales számára ez 500 százalékos ugrást jelentett a feliratkozók számában:

change

Derek Halpren a DIYthemes oldalán számolt be saját tapasztalatairól, konkrétan arról, hogyan növelte meg 51,7 százalékkal egyetlen éjszaka alatt a feliratkozási arányát egy ilyen feliratkozási doboz. Ha WordPress blogmotort használsz, akkor kipróbálhatod Derek „Thesis” nevű sémáját beépített feliratkozási dobozzal, amelynek köszönhetően megmenekülsz a kódolástól is.

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező