Az online marketinges szakmában dolgozók számára az ötletes, nagy aktivitást kiváltó tartalmak posztolása alapfeladat, ám még a legnagyobb profik is képesek néha elkövetni olyan szarvashibákat, amikkel csökken a fiókjuk aktivitása, vagy épp követőket vesztenek.

Ez a 9 leggyakoribb melléfogás, amikkel vállalatok közösségi oldalain találkozhatunk, és amiket érdemes elkerülnünk:

1. A promóció túltolása

Habár ezek a fiókok a cég termékeit hivatottak hirdetni, nem szabad túl hangsúlyosan termékeket traktálni a többi felhasználóra – ez inkább elidegenít, mint bevonz.

2. Politikai vagy vallási tartalom

Felekezeti jellegű, vagy politikai állásfoglalást tartalmazó anyagok megosztása az egyik leggyorsabb módja annak, hogy követőket veszítsünk, és elidegenítsük magunktól a felhasználók tetemes részét – emellett még a velünk politikailag egyetértőknek is túl sok lehet az efféle marketingjellegű kiállás.

3. Virális posztok különösebb meggondolás nélkül

Attól még, hogy valami vírusként terjed a közösségi médián, nem kötelező átvenni, hacsak nincs rá nagyon jó okunk – ellenkező esetben a tartalom erőltetettnek, cikinek fog látszódni.

4. Negatív, kritikus tartalom

Hasonlóan a politikai, és a vallási anyagokhoz, az efféle tartalmak is csupán annyit érnek el, hogy megosztják a közönségünket, és száz olyan vitát kezdeményeznek a kommentszekciókban, ami csak árthat a márkánknak.

5. Tökéletlen helyesírás

Habár a legprofibb helyesírók is követnek el néha nyelvtani hibákat, egy korrektor jelenléte sok ilyesmit kijavíthat – ez azért fontos, mert a folyamatosan nyelvhelyességi problémákkal küzködő cégeket a követőik is hülyének fogják nézni.

6. A márkához nem illő tartalom

Fontos hogy egységes, átgondolt marketingstratégiánk legyen a közösségi felületeken is – egy-egy márkaidegen poszt már képes megbontani a magunkról felépített képet, és akár hosszabb távon is kellemetlen következményeket okozhat.

7. Ugyanaz a poszt több felületen

A változatosság gyönyörködtet, és ha a követőink túl sok felületen látják viszont ugyanazokat a tartalmakat, nagyon hamar ráunnak arra, hogy kövessenek minket.

8. Lopott tartalom

A jogi problémákon túl más tartalmak átvétele megfelelő megbeszélés és akkreditálás nélkül semmiképp sem fog a javunkra válni. A vásárlók értékelik az eredetiséget, és ha lopott anyaggal dolgozunk, annak messzeható negatív következményei lehetnek.

9. Túl sok hashtag

Kevés, de okos hashtageket használjunk, hogy célzottá és erőteljessé tegyük a marketingünket. A túl sok poszt alá tett hashtag egyrészt nem néz ki túl jól, másrészt semmit sem érünk el vele.

Forrás: Social Media Today