A Copyright Match segíthet megvédeni a tartalmainkat a YouTube-on

1 hónappal ezelőtt by in Google, Influencer, Personal branding, Social Media, Youtube Címke:, , , ,

A Google a saját blogján jelentette be, hogy már jó ideje dolgoznak egy olyan megoldáson, aminek célja, hogy a nagyobb cégek után végre a YouTube-felhasználók is megvédhessék a szellemi tulajdonukat, amit feltöltenek a videomegosztóra. A már tesztelés alatt álló fejlesztés a Copyright Match, ami működési elvét tekintve hasonlít a főleg filmeket és zenéket védő Content ID-ra, hiszen a videók feltöltése során ellenőrzi, hogy az adott tartalom már felkerült-e a YouTube-ra, és ha igen, akkor értesíti a tulajdonost.

Hamarosan minden tartalomgyártó “levédheti” a videóit a YouTube-on – Forrás: Pexels

A Google a bejelentésében azt is kiemeli, hogy a Copyright Match csak a teljes mértékben egyező tartalmakat szűri ki, tehát attól nem kell félni, hogy az alkotásunkat azért jelenti a rendszer, mert mondjuk részleteket tartalmaz egy korábban már feltöltött videóból – ami teljesen érthető, hiszen youtuberek között kifejezetten népszerű tartalmi forma, hogy egymás alkotásain alapuló kihívásokat készítenek, esetleg külön videóban reagálnak a mások által feltöltött mozgóképekre.

Ha viszont a Copyright Match teljes egyezést talál, figyelmezteti a tulajdonost, aki kapcsolatba léphet a videóját felhasználó csatornával, sőt a YouTube-nál kérvényezheti az említett tartalom eltávolítását, esetleg teljes egészében ignorálhatja a figyelmeztetést. Ha valaki az eltávolítást választja, akkor a YouTube külön megvizsgálja a kérést, és ha jogosnak találják, akár hét napos türelmi idő is adható, amit a másolatot feltöltő arra használhat, hogy módosítsa a kérdéses tartalmat.

A már említett, csak szűk kör által igénybe vehető Content ID-vel ellentétben a Copyright Match minden YouTube-partner számára elérhető lesz, a Google már most is több tízezer felhasználóval teszteli a rendszert, és a tervek szerint a következő hónapokban fokozatosan teszik majd elérhetővé a tartalomgyártók számára – első körben azoknak, akiknek a csatornája már 100 000-nél több feliratkozóval rendelkezik.

Forrás: Variety

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező