A Facebooknak fontos, hogy a felhasználók a hírfolyamban olyan tartalmakkal találkozzanak, ami valóban érdekli őket, éppen ezért dolgoznak algoritmusok a háttérben, amik igyekeznek kitalálni, hogy mi az, amit érdemes számunkra megjeleníteni, és mi az amit nem.

Minél kedvünkre valóbb ugyanis a megjelenő tartalom, annál nagyobb a valószínűsége, hogy több időt töltünk az oldalon, ami kiemelten fontos a közösségi óriás számára.

Mindez a hirdetésekre is vonatkozik, így a Facebook egyre szigorúbba azokkal a hirdetésekkel, amiket a rendszer rossz minőségűnek (avagy alacsonynak) ítél. A közösségi oldal épp a napokban jelentett be újabb változást ezen a téren, aminek a lényege, hogy a jövőben a “low quality” minősítést kapott hirdetések esetében a rendszer csökkentheti az elérést, vagy akár teljesen le is tilthatja a megjelenést. Több ilyen hirdetés esetén pedig akár a hirdetést feladó Facebook oldal, vagy a hirdetett weblap elérése is csökkenhet.

Jó hír, hogy a Hirdetéskezelő jelzi, ha rossz minőségűnek ítélik a hirdetésünket, és a közösségi oldalnál ismét megfogalmaztak olyan irányelveket, amiket követve elkerülhető az alacsony minősítés.

A jövőben hatványozottan figyelni kell arra, hogy ne használjunk clickbait megoldásokat (például ne legyen felhívás interakcióra), utóbbi vonatkozik a címadásra is, illetve a Facebooknál nem javasolják az információk visszatartását, konkrétan az olyan megoldásokat, mikor az a kommunikáció lényege, hogy többet megtudhat valaki, ha lekattintja a hirdetést.

Forrás: Facebook