Aki rendszeresen követi a híreket, az tudhatja, hogy az Egyesült Államok egyes államaiban már szükségállapotot hirdettek az egyre elharapódzó kanyarójárványok miatt, és ennek hatására a Facebook múlt héten megerősítette, hogy a saját eszközeikkel mindent megtesznek az oltásellenesség terjedése ellen: az ilyen jellegű tartalmakra nem lehet majd hirdetést vagy ajánlást vásárolni, és a rendszer a keresési eredmények között is háttérbe szorítja az oltástagadó találatokat.

Fontos ugyanakkor, hogy a közösségi oldal nem fogja törölni az oltásellenes posztokat, helyette arra törekednek, hogy a szakértő szervezetektől származó információkat juttassanak el a felhasználókhoz, annak reményében hogy így érthetőbbé teszik a védőoltások kérdését és fontosságát.

Az oltásellenesség terjedése a Facebookon özönlő álhíreknek is köszönhető – Fotó: Pixabay

A közösségi oldal ezen lépése nem meglepő, legalábbis annak fényében, hogy más közösségi platformokkal és nagyobb oldalakkal (YouTube, Amazon stb.) egyetemben komoly kritika érte a média és a jogalkotók részéről, amiért hagyják szabadon terjedni az oltásokkal kapcsolatos álhíreket és félrevezető, valóságalapot nélkülöző tartalmakat. Adam Schiff demokrata képviselő februárban több cég vezetőjének küldött levelet, amiben arra sürgette őket, hogy találjanak megoldást az egyre égetőbb problémára.

Monika Bickert, a Facebook egyik alelnöke erre reagált egy blogposztban, amiben már konkrét lépésekről számol be: a közösségi oldal elkezdi visszautasítani azokat a hirdetéseket, amik hamis információkat terjesztenek a vakcinákról, és eltávolították a „oltás-ellentmondások” nevezetű kategóriát a hirdetési eszközök közül.

Forrás: Wired