Háttérbe szorítja a Facebook algoritmusa az olyan posztokat, amik hamis, vagy félrevezető egészségügyi tanácsokat adnak, vagy kétes orvosságokat népszerűsítenek.

Az efféle kopaszodásgátló, csodafogyókúrás módszerekkel eddig nagyon könnyű volt összefutni a platformon, ám most néhány frissen bevezetett változás gátat szabhat a felhasználók hiúságára rájátszó, semmiféle tudományos alappal nem rendelkező gyógymódoknak.

Két hírfolyam-algoritmus fog hát azon dolgozni, hogy az ilyen hirdetések minél kevesebb embert érjenek el. Hasonlóan szűrik majd a tartalmakat, mint ahogy azt eddig tették a kattintásvadász posztokkal: az algoritmus fel fogja ismerni az ilyenekben gyakran ismételt kifejezéseket, és azok alapján szortíroz.

Remélhetőleg ez a módszer nem fog kárt okozni az olyan vállalatoknak, akik tisztességes gyógyszereket és szolgáltatásokat ígérnek – de ezt az évek óta jelen lévő problémát mindenképp orvosolni kellett már a Facebooknak.

Forrás: Social Media Today