Botrányok tekintetében igen húzós időszak áll a Facebook mögött: tavaly nagyot szólt a Cambridge Analytica ügy, kiderült, hogy a közösségi oldal az adatainkon élősködött, több esetben meg sem tudták óvni azokat, arról nem is beszélve, hogy ma már mindenki tényként kezeli, hogy a platform tökéletes terep volt a legutóbbi amerikai elnökválasztás befolyásolására, ahol az oroszok álhírekkel és politikai hirdetésekkel segítették, hogy Donald Trump kerüljön a Fehér Házba.

A kritikák hatására a Facebook folyamatosan szigorít a hirdetési rendszerén

Mark Zuckerberg kezdetben tagadta, hogy a Facebook ilyen módon kijátszható lett volna, aztán mégis egyre több figyelmet fordítottak az álhírekre, és ezen vádak hatására vált egyre átláthatóbbá a közösségi oldal hirdetési rendszere is. A cég ugyanakkor nem állt meg itt, hiszen tovább szigorítják a politikai célú hirdetések feltételeit, és a változások hamarosan érvénybe kerülhetnek Magyarországon is.

Tavaly már voltak komoly lépések ez ügyben, mi is beszámoltunk róla, de a februárban esedékes nigériai választások közeledtével Zuckerberg csapata újabb szűrőt vezetett be: csak az országon belülről lehet majd feladni hirdetést. A közösségi oldal így akarja megnehezíteni, hogy kívülről befolyásolhassák az eredményeket. Hasonló szigorítás várható ugyanakkor Ukrajnában is, ahol márciusban lesz választás, aztán India kerül sorra, az Európai Unióban – így Magyarországon is – pedig jó eséllyel májusra vezetik be a rendszert, készülve az európai parlamenti választásokra.

Forrás: Reuters