A Facebook újratervezte hirdetési felületét

4 évvel ezelőtt by in Facebook, Social Media Címke:, , , , , , , , , ,

A Facebook újratervezte hirdetés feladási és mérési eszközeit, hogy azok jobban illeszkedjenek a hirdetők céljaihoz, egyúttal pedig egy új opciót is ad a kezükbe: kiválaszthatják a reklámjaik helyét – írja a The Next Web.

A cég azzal magyarázza lépését, hogy az üzletek visszajelzéseikben gyakran említették, nem egy hirdetési egységet akarnak kiválasztani, amikor létrehoznak egy hirdetést. Helyette célokra vágynak. A Facebook ezért leszűkítette nyolc ilyen célra, avagy objektívára a hirdetési felhozatalt: „Clicks to Website” (Kattintások a weboldalra), „Website Conversions” (Weboldal konverziók), „Page Post Engagement” (Oldal poszt elköteleződés), „Page Likes” (Oldal lájkok); „App Installs” (Alkalmazás installációk), „App Engagement” (Alkalmazás elköteleződés), „In-store Offer claims” (Bolti ajánlat igénybevétele) és „Event Responses” (Esemény válaszok).

851567_535604083186339_1718472604_n

A hirdetésvásárlási folyamat a Facebookon ezután azzal az egyszerű kérdéssel fog indulni, hogy mi a célod a hirdetéssel? A cég eszközei ajánlanak majd egy megfelelő hirdetési típust (például egy oldal poszt link hirdetést, hogy kattintásokat hajts a weboldaladra) a célodnak megfelelően és segítenek meghatározni, a hirdetéseid hogyan teljesítenek.

Frissítve lett az Ads Manager is, illetőleg annak eszközei, melyekkel a hirdetések és kampányok teljesítménye mérhető. Most már közvetlenül ahhoz a célhoz mérve térképezi fel az eredményeket, amelyeket a hirdetés létrehozásakor választottak: a listában szerepel a cél, azon esetek száma, ahányszor ezt sikerült elérni és a megállapított cél költségei.

Így néz ki:

851542_677720118934926_1645044607_n

A Facebook oda helyezi a hirdetést, ahol meglátása szerint a legjobban fog teljesíteni – legyen az akár a mobil vagy az asztali kliens hírfolyama és/vagy a jobb oldali hasáb a weben. Mindenesetre a hirdetők is megválaszthatják a reklám megjelenésének helyét, ha jobban meg akarják szabni annak teljesítményét az alapján, hogy az emberek hol látják majd az üzenetüket.

Ez az újratervezés része a közösségi háló azon erőfeszítéseinek, hogy a lehető legegyszerűbbé tegye a felületen történő hirdetést. A projekt júniusban indult, amikor a cég bejelentette a Facebook hirdetési típusok egységesítését (egyúttal pedig eltávolított több, mint 13 formátumot). Júliusban a Facebook ezt tovább fokozta, eltávolítva az online ajánlatokat, szponzorált eredményeket és kérdés formájú hirdetéseket. Augusztusban és szeptemberben pedig lehetővé tette, hogy egyetlen képmérettel dolgozzanak a hirdetők, amely minden hirdetési típus esetében működik.

Mostanra minden hirdetési eszköze frissült. Ha maradt is valami, fogadunk, hogy annak a mobil felülethez lesz köze, hiszen ez az a terület, ahol a cégnek tovább kell növelnie a bevételeit.

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező