A Google már elég régóta dolgozik azon, hogy a saját fejlesztésű böngészőjében, a Chrome-ban kellemes és biztonságos élményt nyújtson a felhasználói számára. Ezen törekvés része, hogy extra eszköz (szoftver, plugin stb.) bevetése nélkül kerülhessük ki a félrevezető és sokszor kifejezetten idegesítő hirdetéseket és mindenféle felugró ablakokat.

Korábban már mi is írtunk arról, hogy a keresőóriás egy keményebben lép fel a hasonló megoldások ellen, a cég pedig a napokban bejelentette, hogy a Chrome böngésző eddig csak az Egyesült Államokban és Európában elérhető hirdetésszűrője július 9-től világszerte aktívan fog dolgozni azon, hogy leszámoljon a kéretlen és bosszantó reklámokkal.

Hirdetésformátumok, amiket a jövőben kerülni kell – Forrás: Google

A 71-es verziószámú Chrome-ban debütált blokkoló célja, hogy teljes egészében felszámolja az ipari szabványokat sértő reklámokat. Ezeket még tavaly tavasszal gyűjtötte össze a Coalition for Better Ads szakmai csoport, aminek a tagjai között között megtalálhatjuk a Facebookot és a Google-t is. A csapat a felhasználók visszajelzéseit figyelembe véve egy tucat olyan hirdetéstípust határozott meg, amiket kerülniük kell a hirdetőknek és kiadóknak, ha nem akarják, hogy a Chrome automatikusan eltüntesse őket.

Ezek között megtaláljuk a lehető legidegesítőbb variánst, a hanggal automatikusan elinduló videós reklámokat, de a “tiltólistán” szerepelnek a számlálóval ellátott, az egész képernyőt beterítő, a villogó animációkkal dolgozó és az eltüntethetetlen hirdetések is.

Forrás: Google