A hatásos email pofonegyszerű titka

3 évvel ezelőtt by in E-mail marketing Címke:, , , , ,

Órákat töltünk azzal, hogy kiszortírozzuk a rengeteg emailt, ami naponta áramlik be hozzánk az internet szögleteiből. A népszerű email kliensek, mint a Gmail, az email szövegének első nagyjából 50 karakterét mutatják meg a beérkező levelek nézetben. Így a tárgy mező érthető kitöltése és egy összeszedett, tömör, tettekre késztető bevezető mondat sokat tehet azért, hogy az üzenet „kiválasztásra” kerüljön – írja a FastCompany.

Vegyük át, hogyan lehet megírni egy letisztult emailt, ami kattintásra ösztönzi a címzettet és eléri nála, hogy azonnal el is olvassa azt!

3026725-poster-p-2-the-not-so-difficult-trick-to-get-your-emails-read

Kevesebb félrebeszélés, több akció

Manapság a legtöbben szenvedünk a járványtól, amelynek hatására teletűzdeljük az emailjeinket felesleges kifejezésekkel. Szinte szó szerint leírjuk a gondolatainkat, amikor helyette telefonálhatnánk is. Ilyenkor fordul elő, hogy kisesszét írunk a kollégáknak cselekvés helyett.

Lássuk, hogyan lehet elkerülni azt, hogy már az első 5 másodpercben töröljék az emailedet!

  • Ne írd le a bevezető mondatodban, hogy mit fogsz elmondani, csak írd le egyből!
  • Nem kell terjedelmesen fogalmazni és ne is írj le minden apró részletet, térj a lényegre!
  • Mondd el a címzettnek minél hamarabb, hogy mit vársz Tőle! Találkozót akarsz? Felhívnád?

Képzeld azt, hogy az email írása közben téged is zargatnak és roppant kevés időd van összehozni az üzenetet! Így nagyobb eséllyel éred el azt, amit akarsz, azaz azt, ami miatt a leveledet is írod. Ha például egy találkozót szerveznél, érdemes specifikus időpontot felajánlani ahelyett, hogy megkérdezed, „Mit szólsz a jövő héthez?”. Megint csak: törekedj a probléma megoldására, a helyzet eredményes folytatására, ami ebben a példában azt jelenti, hogy segítesz a másiknak, hogy ne feltétlenül neki kelljen egyből kigondolnia egy időpontot.

A jó emailek írása olyan, mint a jobb szokások felvétele: lesz egy kis csiszolódás, súrlódás, de a végeredmény magáért beszél.

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező