Az Instagram fejlődését mindig érdekes nyomon követni, hiszen a cégnek folyamatosan kell lavíroznia az átlagos felhasználók, a platformon jelenlévő cégek és jónéhány etikai belátás között, miközben minél jobb felhasználói élményt akar biztosítani.

Az idei év is számos kisebb-nagyobb frissítést tartogatott az app számára, főleg a sztorik szintjén – de nyilvánvalóan a többi funkció is fejlesztés alá került.

Az idei felhozatalból válogattuk ki a legfontosabbakat az alábbi listában:

  1. A Facebook megengedi, hogy töröljük a rólunk tárolt információt – holott ez főként a Facebook fejlesztése, de mivel a két felület közösen kezeli a hirdetéseket, az Instagramra is ki fog hatni. Ez azt fogja jelenteni, hogy minden felhasználónak lehetősége lesz szabályoznia, hogy mit tudhatnak róla a hirdetők.
  2. Horizontális videók – eddig csak függőlegesbe állítva lehetett használni az Instagramon keresztül a telefon kameráját, azonban ez is máshogy lesz hamarosan. Az IGTV-re feltöltött szélesvásznú videók legfeljebb 60 percesek lehetnek, és azokat a telefon elforgatásával teljes képernyőre is ki tudjuk majd tenni. Erre a fejlesztésre valószínűleg azért kerül sor, mert eddig az IGTV nem szárnyalt annyira, amennyire a cégnél remélték.
  3. Szorosabb együttműködés a marketingesek és az influenszerek között – ugyan eddig is jelezni tudták az influenszerek, ha szponzorált tartalmakat osztanak meg, de az ilyen jellegű együttműködések most még könnyebbé válnak. A márkák ugyanis ezentúl könnyebben terjeszthetik és oszthatják meg az influenszerek által készített tartalmakat, mivel azokat úgy kezelhetik, oszthatják és promótálhatják, akár a sajátjaikat. Az influenszereknek egyébként a cégen kívül már május óta lehetőségük van a konkrét terméket is megjelölni egyes posztokban, ezzel is egyszerűsítve a partnerséget.

Forrás: AdEspresso