A L’Oreal innovatív új funkcióval debütált Kína egyik legnépszerűbb közösségi alkalmazásán, a WeChaten. Az AR (augumented reality – kiterjesztett valóság) kategóriájába tartozó mini-program lényege, hogy a telefon kameráján keresztül a felhasználók arcára varázsolja a kiválasztott L’Oreal terméket, így képet adva arról, hogyan nézne ki a smink, ha megvásárolnák azt.

Forrás: Modiface

De a látszat csal, igazából nem csak egy apró alkalmazásról van szó: a WeChat olyan népszerű Kínában, hogy gyakorlatilag már egy alternatív operációs rendszerként üzemel, magára vállalva számos olyan funkciót, amikkel az Android és az IOS bírnak – éppen ezért ez a mini-app akár 1.1 milliárd embert is elérhet.

A L’Oreal nem az első cég, amelyik belekóstol a WeChat világába. Korábban a Louis Vuitton, a Bulgari,  a Cartier, a Coach, a Tiffany, vagy a Burberry is próbálkoztak hasonló, “okostükörként” működő alkalmazásokkal, amelyek ugyanazt az AR-technológiát veszik igénybe.

Az AR pedig mindeközben az egyik legdivatosabb hirdetési területté válik: az iparágban ma már évi 20,4 milliárd dollár van, és a kamerák által feltupírozott arcképek pontosan ugynannyi örömet okoznak a felhasználóknak, mint amennyi üzleti lehetőséget látnak benne a cégek.

Forrás: Mobile Marketer