Crane adatvezérelt marketing ügynökség immáron harmadik alkalommal készítette el azt az online felmérést, ami rávilágít az aktuális magyar Instagram-használati trendkre. A hazai instázók háromnegyede naponta ránéz a hírfolyamára, de egyre ritkábban töltünk fel tartalmat, és szívesen követünk barátokat, hírességeket, sőt márkákat is, ugyanakkor a direkt hirdetéseket nem kedveljük.

Íme néhány érdekes adat a Magyar Instagram Körkép 3.0-ból, ami ingyenesen letölthető e-book formájában bárki számára elérhető:

  • Az Instagram saját adatai szerint több a női felhasználó a magyarok között: 940 ezer a nők és 800 ezer a férfiak száma.
  • A legtöbb hazai felhasználó a 25-44 évesek köréből kerül ki: 750 ezren tartoznak ide, de alig marad le a 13-24 évesek csoportja 740 ezer fővel.
  • Palvin Barbarának van a legtöbb követője (7,8 M), a második helyen a divatblogger Csinger Andy (486.000) áll, a dobogó harmadik fokára pedig Lévai Adrienn került (452.000).
  • A magyar férfiak közül Istenes Bence (366.000) és a YouTube-sztár Dancsó Péter (265.000) a legnépszerűbbek.
  • A felmérésben részt vevő magyar instázók majdnem fele (49%) követ valamilyen márka- vagy céges profilt is.
  • A válaszadók háromnegyede naponta többször is megnézi az Instát, de egyre ritkábban posztolnak: csökken a feltöltések gyakorisága, a legtöbben már csak havonta osztanak meg képet vagy videót.

De mi van a brandekkel?

Marketing szempontból a legérdekesebb információ nem az, hogy az emberek kevesebbett posztolnak, sokkal inkább, hogy viszonylag sokszor pörgetik végig hírfolyamukat, melyekben számos márka is megjelen, akit követnek:

“Bár az instázási kedv csökkent, Magyarországon cégek és márkák sok esetben napjainkban fedezik fel az Instagram adta lehetőségeket. Korábban hazánkban az Instagram mindig egyfajta B-terv volt a social media kommunikáció során, ám ahogy telik az idő, egyre inkább A-tervvé lép elő, ugyanolyan alapvetéssé, mint a Facebook. Ennek jogosságát pedig jól bizonyítja az az eredmény, hogy az instázók 49%-a követ brandeket hazánkban. “ – mondja Kanicsár Ádám András, a Be Social marketing szakértője –  Az Instagram eddig leginkább a brandépítés platformja volt, ahol néhány kreatív ötlettel és griddel meg lehetett mutatni egy cég profizmusát és törődését közönsége iránt, ám a jövőben egyre könnyedebbén árusíthatunk is el a képmegosztón, ami ismét új perspektívákat nyit a felhasználóknak, a márkáknak és az ügynökségeknek egyaránt, főképpen, ha a fiatalabb közönségről van szó. Vagyis mondhatjuk, hogy éppen egy új időszak előtt állunk. A Instagram Stories hirdetésekről nem is beszélve, amikben jelenleg számos üzleti és kreatív lehetőség van, amit igyekszünk is kihasználni.”

A Magyar Instagram Körkép 3.0 összesen 5498 kitöltő válaszai alapján készült, és idén a hölgyek voltak vállalkozóbb kedvűek: közülük dupla annyian osztották meg a kutatást végző ügynökséggel az Insta-használati szokásaikat, mint a férfiak. A felmérés online zajlott, a részvételre a Facebookon, az Instagramon, illetve a sajtóban és blogokon kérték fel az embereket.

Forrás: Crane.hu