A felhasználók biztonsága érdekében vesz el egy fontos eszközt a marketingesek kezéből a Twitter. A reklámok közzétevői ezentúl nem használhatnak harmadik forrásból származó adatelemző eszközöket, amik eddig könnyebbé tették a célközönséggel való kapcsolatot.

A cég a Facebook nyomdokaiba lép ezzel, ahol a Cambridge Analytica-botrány óta már nem lehet ilyen eszközöket használni, mivel félő, hogy így a közösségi médiumon jelen lévők adatai rossz kezekbe kerülnek.

A Twitter szerint ennek a lépésnek azonban nem lesznek drasztikus következményei, mivel a legtöbb hirdető a saját adataira hagyatkozik – viszont így az ő felelősségük nő meg arra, hogy biztonságosan kezeljék a felhasználók információit.

Mindenesetre nem fog ártani ezentúl jobban átgondolni a Twitteres reklámainkat, mivel minden egyes vállalat saját hirdetési módszereitől függ, hogy igazából mennyire érinti őket ez a fejlemény.

Forrás: Social Media Today