Amikor a kábeltévé is árulkodik: jönnek az új reklámok!

3 évvel ezelőtt by in Reklám és marketing, Technológia Címke:, , , , , , , , , , ,

Az Innovid és a Cisco egy új típusú hirdetéscélzási módszert tervez létrehozni második képernyős alkalmazásokra (konkrétan a kábelszolgáltatók okostelefon és tablet applikációira). Az ötlet lényege az alapján targetálni a hirdetéseket, amit éppen látsz – és nem csak a műsor alapján, hanem a szerint, amit éppen abban a pillanatban megvitatnak a képernyőn – írja a TechCrunch.

innovid_11

Az Innovid és a Cisco azért dolgozik együtt, hogy analizálni tudják a TV tartalmat valós időben, azonosítani a releváns kulcsszavakat benne (és azok kontextusát) és hirdetéseket szolgáltassanak azokra targetálva.

Például, ha egy talk show van műsoron és a vendégek éppen a tabletekről beszélgetnek, akkor mutathatnak neked egy tablettel kapcsolatos reklámot. Vagy ha egy tablet hirdetését nézed, az alkalmazás felhozhat egy oldalt, ahol még többet megtudhatsz a termékről és akár meg is rendelheted azt.

Az ilyen típusú hirdetések érkezése a második képernyős aktivitások közé azért is válik fontosabbá, mert ha a telefonoddal vagy a tableteddel babrálsz TV nézés közben, valószínűleg nem fordítasz túl sok figyelmet a hagyományos reklámok iránt.

innovid_2

Vannak más kísérletek is ezen a területen, köztük a Shazam funkciója, amellyel azonosítani tudja a TV hirdetéseket és releváns tartalmat mutatni. A probléma ezekkel az erőfeszítésekkel az, mondja az Innovid társalapítója és CTO-ja Tal Chalozin, hogy a kérdéses egyedi alkalamzásoknak nincs olyan széles elérése, mint amilyet a TV-ben hirdetni akarók keresnek, ezért utóbbiaktól azt várják el, hogy sok különböző reklámot készítsenek különböző formátumokban.

Az Innovid és a Cisco megközelítése a kábelszolgáltatókkal viszont azért működik Chozin szerint, mert a hirdetők nagyméretű kampányokat tudnak futtatni. Még ha valakinél nincs is megnyitva például a Comcast vagy a Time Warner alkalmazás, így is kaphatnak egy értesítést egy exkluzív ajánlatról vagy tartalomról. (A két cég még nem jelentett be partnereket, a Comcast és a Time Warner csak példák azon típusú applikációkra, amelyekről később szó lehet.)

A kábelszolgáltatókkal való együttműködés pedig azt is jelenti, hogy nem kell manuálisan „becsekkolnod” az adott műsorra ahhoz, hogy az alkalmazás tudja, mit nézel. Chazolin azt is hozzátette, hogy az Innovid eszközeivel egyetlen hirdetés tud futni több applikációban és eszközön.

Facebook Comments

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező