Érdekes tesztbe kezdett az egyik legnépszerűbb zenestreamelős szolgáltatás: ausztrálok közreműködésével vizsgálják, hogy milyen hatással lennének az átugorható hirdetések a szolgáltatásra. A Spotify egyik nagy előnye, hogy az ingyenes verziót használók reklámok meghallgatásáért cserébe “férnek hozzá” a zenékhez, viszont a kizárólag Ausztráliában futó teszt során adott a lehetőség, hogy a YouTube mintájára át lehessen ugorni ezeket a hirdetéseket.

Az ausztrálok már átugorhatják a hirdetéseket, amik nem érdeklik őket – Forrás: Pexels

Az ingyenes verziót használó tesztközönség annyiszor léptetheti át a hirdetéseket, ahányszor csak szeretné, és Danielle Lee, a Spotify partnermegoldásokért felelős igazgatója úgy nyilatkozott, hogy a hirdetések kihagyásával a hallgatók megtanítják a rendszernek, hogy milyen reklámokat “szeretnek” (ezeket nem ugorják át), így a Spotify olyan reklámokat juttathat el a felhasználóihoz, amik nem süket fülekre találnak, hanem tényleg érdemes lejátszani őket a zenék között.

Amennyiben a teszt olyan eredményeket hoz, aminek hatására a Spotify globálisan is áttér erre a módszerre, akkor a cégeknek nem kell fizetni a felhasználók által átugort hirdetésekért. Az új módszer bőven rejt magában kockázatot, de ha a rendszer tényleg képes kiismerni a felhasználók “reklámízlését”, akkor a svéd cég a korábbinál nagyobb összegeket kérhet a jól targetált, és valóban lejátszott hirdetésekért.

Forrás: Advertising Age