Az Apple a világ legértékesebb márkája

A különböző listák nagymestere, a Forbes idén is előállt a legértékesebb márkákat tartalmazó összeállításával, aminek az egyik legnagyobb érdekessége, hogy az első öt helyen már csak tech cégek tanyáznak.

Az első helyen az Apple végzett, őket követi a Google, a Microsoft és a folyamatos botrányok ellen is üzletileg sikeres Facebook, az ötödik helyre pedig az Amazon futott be, maga mögé utasítva a Coca-Colát, ami idén már csak a képzeletbeli dobogó hatodik fokára állhatott fel.

Az összeállításban előkelő helyen szerepel még a Samsung (7.), akik még a Disney-t is megelőzték, illetve az Európában nem annyira ismert AT&T, akik épp becsúsztak a tizedik helyre.

A Forbes listájának egyik legfontosabb értékmérője, hogy az egyes cégek márkái mennyi bevételt termeltek az elmúlt három évben, illetve a szerzők figyelembe vettek egyéb pénzügyi mutatószámokat is, ami alapján megszületett a végeredmény. A lap szerint az Apple 182,8 milliárd dollárt ér, ami 8 %-os emelkedés a tavalyi évhez képest, míg a Google 30%-os emelkedéssel, és 132,1 milliárdos aktuális értékkel került a második helyre.

A Microsoft ugyanakkor 104,9 milliárdos márkaértékkel bír, még a a Facebooknál ez a szám 94,8 milliárd, az Amazonnál pedig 70,9 milliárd. További érdekesség, hogy idén már egy kínai okostelefon márka is felkerült a listára, méghozzá a Huawei, ami rögtön a 79. helyen landolt.

Forrás: Forbes

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező