Hiába egyre nyilvánvalóbb, hogy a közösségi média használata képes megosztani a társadalmat, terjeszteni az álhíreket és olyan buborékokat alkotni, ahol a felhasználók csak a nekik tetsző véleményeket látják, ennek ellenére az amerikai felhasználók 68%-ának továbbra is a különböző közösségi platformok jelentik az egyik meghatározó hírforrást – olvasható a Pew Research legújabb, 4500 felhasználó megkérdezésével készített kutatásban, amiben a közösségi médián belül hírfogyasztást vizsgálták.

Érdekesség, hogy az arány alig egy százalékkal nőtt a tavalyi felmérés óta, viszont a magas százalék megmagyarázza, hogy miért hallunk egyre többet arról, hogy százasával törlik az olyan profilokat és oldalakat, amik csakis azért jöttek létre, hogy álhírekkel befolyásolják a különböző platformokon informálódó felhasználókat.

Riasztó trend van kialakulóban – Forrás: Pexels

Biztató fejlemény ugyanakkor, hogy a Pew Research felmérése szerint az emberek egyre szkeptikusabbak a közösségi médiában megjelenő hírekkel kapcsolatban, és a megkérdezettek 57%-ában merül fel, hogy amit olvas, az nem feltétlenül felel meg a valóságnak. Ezen a ponton persze felmerül a kérdés, hogy az emberek miért a közösségi oldalakról szerzik a híreket, ha tisztában vannak vele, hogy azok hamisak lehetnek?

Magyarázat nincs, de a felmérés alapján kirajzolódik egy olyan nem túl biztató trend, hogy a közösségi médiában terjedő hírek annak ellenére is képesek befolyásolni az emberek véleményét, hogy a felhasználók tisztában vannak vele: amit olvasnak, az nem feltétlenül igaz.

Forrás: SocialMediaToday