Manapság egyre több vállalat fordul internetes influenszerekhez, hogy népszerűsítse a márkáját vagy termékeit abban a reményben, hogy internetezők olyan tömegeit érhetik el, akiket más úton nem tudnának. Habár ez egy elképesztően népszerű módszer, mint mindennek, az efféle hirdetéseknek is megvannak a veszélyeik.

Itt van ezek közül a négy legnagyobb:

1. Az Instagramos aktivitás folyamatosan zuhanóban van

Ahogy korábban a Facebook is, úgy jelenleg az Instagram is óriási esést tapasztal a cégeik tartalmai által generált felhasználói aktivitásban. Szakértők szerint ez a trend még súlyosabbá válhat a jövőben, olyannyira, hogy a cégeknek nehéz lesz bárkit is elérniük fizetett hirdetések nélkül – és egy ilyen környezetben az influenszereket is nehezebb lesz meggyőzni, hogy csatlakozzanak be marketingkampányokba.

2. Nem autentikus partnerségek

Egy kutatás szerint az Instagramos felhasználók 47%-a nem kedveli az olyan posztokat, amikben száraznak, személytelennek látják egy influenszer és egy cég együttműködését, míg 62%-uk szerint az influenszerek ilyenkor kihasználják közönségüket. Éppen ezért érdemes olyanokkal hirdetni, akik korábban is szerették és ismerték a márkát, illetve akikből az őszinte lelkesedést vált ki.

3. Etikai problémák

Amennyiben egy cég olyan influenszerrel áll össze, akit konfliktusokba keveredtek és akiket komoly kritikák értek a múltban, az a vállalatra is rossz fényt vethet. Gondoljunk csak azoknak a dilemmáira, akik Logan Paullal hirdettek a japán botránya idején. A legjobb az, ha előre kikutatjuk, mi rejlik egy-egy influenszer múltjában, mielőtt szerződést körünk velük.

4. Követőfarmok

Fontos arra is figyelni, hogy olyan influenszerekkel hirdessünk, akik nem vásárolt lájkokból élnek. Nem ritka, hogy influenszerek követőket vásárolnak maguknak, hogy jobb színben tűnjenek fel. Éppen ezért fontos nem csak a követőszámot, hanem a felhasználói aktivitást is figyelembe venni.

Forrás: Social Media Today