Botrány ide vagy oda: a felhasználók és hirdetők kitartanak a Facebook mellett

3 héttel ezelőtt by in Facebook Címke:, , ,

A Cambridge Analytica-botrány valóságos rémálom a Facebook számára. De gondolnánk-e, hogy bármiféle nehézséggel kellett szembenéznie a vállalatnak, ha csak a pénzügyi eredményeikre vetünk egy pillantást? A számok jelentős növekedést mutatnak, 2018 első negyedévére is.

A pénzügyi beszámoló adatait böngészve az az érzésünk is lehet akár, hogy a botrány csak segített a Facebooknak. A vállalat 2018 első negyedévében 11,97 milliárd dolláros nyereséget ért el, és azt is bebizonyította, hogy a hirdetők nem fogták menekülőre a botrányt taglaló szalagcímek miatt.

„A közösségünk és az üzletünk jól kezdte a 2018-as évet, minden felmerülő kihívás ellenére.” – fogalmazott az üzleti eredményekhez mellékelt nyilatkozatban Mark Zuckerberg.

A vállalat első számú vezetője az áprilisi capitoliumi meghallgatására reagálva hozzátette, hogy a Facebook felelősséget érez aziránt, hogy a közösségét biztonságban tudhassa, és beismerte, hogy korábban a cég nem tett meg mindent ezért.

„De abban is van felelősségünk, hogy továbbhaladjunk.” – folytatta. És a Facebook jeleskedik is a továbbhaladásban: 50%-kal emelkedett a bevételük a tavalyi évhez képest, az eredmények közzététele után a Facebook részvények 7%-ot emelkedtek. A felhasználók száma 13%-kal nőtt, havonta 1,2 milliárd aktív felhasználót jegyezhetnek. Nem tűnik úgy, hogy a #DeleteFacebook kampány, amit épp a Cambridge Analytica botárny hatására indítottak, sikerrel járt volna.

Sőt, nemcsak a felhasználók, a hirdetők is kitartanak a Facebook mellett: Sheryl Sandberg megerősítette, hogy nem érzékeltek látható trendet a hirdetők számának alakulásában.

Forrás: Mashable

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező