A csalással szerzett céges értékelések drága büntetést hozhatnak

4 évvel ezelőtt by in Egyéb Címke:, , , , , , , , ,

Sokba kerülhet, ha az egy csillagos cégednek öt csillagos értékelést adsz. A New York Times szerint a New York-i szabályozó hatóság számolt be róla, hogy 19 cégnek 350 ezer dolláros büntetést kell kifizetnie félrevezető vagy hamis értékelések közzétételéért olyan oldalakon, mint a Yelp, a CitySearch és a Google – írja a Fastcompany.com.

A nyomozás során kiderítették, hogy a cégek szerződésben álltak online hírnév menedzsmenttel foglalkozó vállalatokkal, hogy a Bangladesben és a Fülöp-szigeteken lévő „vásárlóik” pozitív online értékelést adjanak róluk egy dollárért cserébe. Más esetekben valódi ügyfeleket vesztegettek meg 50 dolláros ajándékutalványokkal az öt csillagos értékelésért cserébe. Míg a hamis visszajelzések ártalmatlanok lehetnek például éttermek esetében, a hatóság arról is beszámolt, hogy fogorvosok, ügyvédek és még egy ultrahangos klinika is így jutott jó pontokhoz.

3018120-poster-yelplogo

Nem meglepő, hogy olyan oldalak, mint a Yelp, az erőfeszítések ellenére, hogy megfékezzék a félrevezető vélemények posztolását például az éttermek közegészségügyi állapotát illetően, tele van csalókkal. A jó kritikák jó üzletet hoznak. A Harvard Business School 2011-es tanulmánya szerint egy egy csillagos Yelp értékelés 5-9 százalékkal is megnövelte a bevételeket. Új innovációk, mint a Facebook Graph Search funkciója, ezt a csapdát próbálják meg elkerülni azon értékelések kiemelésével, amelyek az általad ismert személyektől származnak. Valójában ez késztetett egy New York-i tanácsadót és befektetési angyalt, Peter Shankmant arra, hogy publikus fogadást tegyen: szerinte a Yelpnek befellegzik 2015 augusztusáig. Ha az iparág nem tudja lerázni magáról a csalókat, még igaza is lehet.

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező