Az elmúlt években elöntötték a közösségi médiumokat a különböző edzőtermi, vagy sporteseményeken készült szelfik, amelyeken a készítők (gyakran influencerek) feszes izmai vagy kiemelkedő sportteljesítményei vannak megörökítve. Egyesek csupán értelmetlen felvágásnak és dicsekvésnek találják a jelenséget, mások pedig imádják a képeket. De milyen mélyebb érzelmeket vált ki mindez a felhasználókból? Ezzel foglalkozott egy új amerikai tanulmány!

Ezért osztják meg őket

A pszichológusok szerint a szelfikészítőket valóban a lájkok és a pozitív visszajelzések száma motiválja. A közhiedelemmel ellentétben azonban ez nem önimádó természetükből fakad, hanem a visszajelzésekből szeretnének további motivációt gyűjteni a későbbi kihívásokhoz.

Ilyen hatást vált ki az ismerősökből

A kutatók eredményei szerint – amely megjelent a Health Communication című folyóiratban is – azok az emberek akik látják a barátaik sportsikereit, alapvetően sokkal tudatosabbá válhatnak az egészségükkel kapcsolatban. Elkezdenek például aggódni a súlyfeleslegük miatt, ami több- és intenzívebb testmozgásra sarkallja őket.  Bizonyos értelemben tehát pozitív hatással van a szelfizők táborának tevékenysége a közösségek mindennapjaira, hiszen egészségügyileg felrázzák a felhasználókat. 🙂

Nem szabad túlzásba vinni!

Ugyanakkor érdemes észben tartani azt is, hogy nem válhat az összes felhasználó profi testépítővé és nem szükséges mindenkinek lefutnia a maratoni távot sem ahhoz, hogy hasznos tagja legyen egy közösségnek. Vagyis ha motivációt tudunk meríteni a posztokból, akkor menjünk bele a játékba, viszont soha ne éljük bele magunkat túlságosan a szituációba, mert az frusztrációhoz vezethet.

Forrás: Medical News Today