Az Edison Research és a Triton Digital nyilvánosságra hozta a közösségi médiára és az okoseszközökre vonatkozó legfrissebb kutatásainak eredményeit, ami újfent megerősíti, hogy a közösségi média jelentős átalakuláson megy keresztül. A The Infinite Dial felmérést 1500, tizenkét évnél idősebb amerikai állampolgár megkérdezésével végezték el, és az eredményekből kiderült, hogy egyedül a Facebook tulajdonában lévő Instagram tudott növekedni 2018-hoz képest: tavaly még csak a megkérdezettek 36 százaléka, idén már 39 százalék mondta azt, hogy használja a képmegosztós alkalmazást.

Ez jó hír Mark Zuckerberg számára, az viszont már kevésbé, hogy a Facebook jelentősége, ha nagyon lassan is, de folyamatosan csökken: a legnagyobb közösségi oldal 2017 óta megközelítőleg 15 millió aktív felhasználót veszített. A kék óriás az idősebbek között népszerűbb, az 55 év felettiek nagy része aktívan használja, a fiatalabbak viszont kezdenek lemorzsolódni, a 12-34 év közöttieknek már csak 62 százaléka felhasználó, ami főleg úgy beszédes szám, hogy ez az arány 2017-ben még 79 százalék volt.

Szintén nem örülhet a Pinterest, ami szintén folyamatosan veszít a népszerűségéből a fiatalabbak körében: a 2019 első két hónapjában végzett felmérés alapján a 12-34 éves válaszadóknak már csak mindössze 31 százaléka használja a platformot, és csupán csak egy százalék nyilatkozott úgy, hogy ez lenne az elsődleges közösségi platformja.

A felmérés egyik legérdekesebb megállapítása ugyanakkor, hogy a podcastek újabb virágkorukat élik: tavaly mindössze a megkérdezettek 26 százaléka hallgatott rendszeresen beszélgetős műsorokat, ugyanakkor idén ez a szám már 32 százalékra nőtt. Fontos továbbá, hogy a fiatalok körében egyre népszerűbb ez a formátum: a 12-24 éves korosztályban tavalyhoz képest tíz százalékot nőtt a hallgatottságuk – nem csoda, hogy a Spotify tavaly komoly lépéseket tett azért, hogy egyre több ilyen tartalom legyen elérhető a szolgáltatásában.

Nemrég mi is felmértük, hogy mit és hogyan használnak a magyar tinik az interneten. Íme az eredményekről szóló videó:

Megérkezett a Be Social videója a magyar tinik netezési szokásairól

Forrás: TechCrunch