Egyértelműbben akarja jelezni a fizetett tartalmakat az Instagram

2 hónappal ezelőtt by in Social Media Címke:, , , , , , ,

Az Instagramon hamarosan szabványosan lehet jelezni, ha egy poszt fizetett hirdetést tartalmaz. A social media óriás új formátumot tervez bevezetni, mellyel egyértelműen jelezheti a felhasználó, hogy egy posztért fizetett-e egy márka vagy sem.

Az újítás nem az Instagram-hirdetésekre vonatkozik, sokkal inkább az influencer tartalmakra, melyek egyszerű posztokként jelennek meg a hírfolyamban – és ezért bár a márkák számára tökéletes lehetőségnek bizonyulnak, sokan megkérdőjelezik, hogy mennyire foghatóak fel bújtatott reklámokként. Az USA-ban ez olyannyira aggasztó, hogy több mint 90 fontos influencer – köztük olyan szupersztárok, mint Rihanna – kaptak nemrég figyelmeztetést, hogy egy szponzorált posztnál jelezniük kell, hogy az fizetett tartalom. Ez mellesleg egyszerűen megoldható: oda kell írni, vagy egyszerűen megköszönni a márkának a terméket.

Charles Porch, az Instagram Creative Programs Directorra szerint az influencerek amúgy is igényt tartanak arra, hogy fizetett posztjaik ne tűnjenek bújtatott reklámnak, és ha valamit el akarnak adni, azt nyíltan tudják közölni.

(Zárójelben megismételjük: eddig is csak le kellett, hogy írják, hogy éppen hirdetnek valamit.)

Várhatóan pedig nagyon is nyíltan tudják közölni, méghozzá szabványosan. Az influencerek a posztoknál várhatóan be tudják majd jelölni a márkát, aminek a termékét promózzák adott képnél vagy videónál. A márka a posztnál a felhasználónév alatt jelenik meg, a Paid partnership kifejezéssel összekötve. A jelzés az Instagram Stories-ban is beállítható.

A jelöléssel jól járnak a hirdetők is

A posztnak, melyben taggelve lettek partnerként, hozzáférnek azon adataihoz is, melyekhez eddig maga az influencer fért hozzá: például reach vagy engagement adatok.

A funkció egyelőre csak tesztelés alatt van néhány felhasználónál, mint például a BuzzFeednél.

Forrás: TechCrunch.com

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező