Egyre több üzlet és márka igyekszik megvetni a lábát az Instagramon, hogy kihasználja a platform óriási felhasználóbázisát hirdetési célokra – de lehet, hogy ennek az óriási trendnek a felhasználói aktivitás látja kárát.

A legutóbbi, 2017-es közlemény szerint 25 millió üzlet van jelen az Instagramon, ezóta pedig csak arról jött ki információ, hogy mennyire esett a felhasználói aktivitás. A Trust Insights legutóbbi jelentése szerint az esésmár kezd aggasztó méreteket ölteni:

Instagram engagement on brand posts over time

Forrás: Trust Insights

A cég 1,430,995 posztot vizsgált 3,637 márka profiljáról, és arra jutott, hogy azok egyre kevesebb érdeklődést tudnak kiváltani. Ez a probléma pedig hasonló helyzetbe hozhatja az Instagramot, mint amiben jelenleg a Facebook van: az a platform is az elején még óriási tömegeket vonzott organikusan egyes márkákhoz, ám mára már szinte lehetetlen nagyobb tömegeket fizetett hirdetések nélkül elérni.

Forrás: Social Media Today