Már túl vagyunk 2018 felén, és ebben az időszakban világszinten 34,4 milliárd dollárnak megfelelő összegek költöttünk különböző applikációkra és mobiljátékokra – legalábbis a Sensor Tower becslése alapján. Ez a szám már önmagában is elképesztő, de még durvább, ha azt vesszük figyelembe, hogy ez 27,8 százalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest. Azt pedig talán mondani sem kell, hogy ennek az összegnek a jelentős része, több mint 65 százalék az Apple-féle App Store-ban lett elköltve.

Az App Store bevételben még mindig verhetetlen – Forrás: Apple

Számszerűsítve ez 22,6 milliárd dollár, ami szintén jelentős növekedés a 2017 első felében befolyt 17,8 milliárdhoz képest. Az Apple számára ez 26,8 százalékos előrelépést jelent, ám hiába hozzájuk folyt be a teljes bevétel 65%-a, növekedés szempontjából mégis a Google-féle Play Store nevezhető nyertesnek, hiszen ott 30%-kal többet költöttek idén a felhasználók a tavalyi év hasonló időszakához képest – a teljes összeg ebben az esetben 11,8 milliárd dollár.

A legtöbb bevételt a játékok hozták, méghozzá 26,6 milliárd dollárt, és a lista élén a Honor of Kings nevű, főleg Kínában népszerű program áll. Árbevétel szempontjából jelentős forgalmat bonyolított még a Netflix, a párkereső Tinder, illetve a  Tencent Video. Ami pedig a telepített applikációk számát illeti, ebben a versenyben nem meglepő módon a Facebook (mint vállalat) volt a nyerő, hiszen az első négy helyen a WhatsApp, a Messenger, a Facebook és az Instagram szerepelnek.

Forrás: Sensor Tower