Email marketing tanácsok a Gmail hatékony használatához

3 évvel ezelőtt by in E-mail marketing, Google Címke:, , , , , , , , , , ,

Az email marketingben utazók számára az egyik frusztrációt az okozza, ha nem tudják meg, miért nem érnek el az üzeneteik a célközönség „beérkező levelei” közé. A Marketing Land most 6 elemet gyűjtött össze, amire érdemes odafigyelnie a marketingeseknek, hogy biztosabb útja legyen az emailjeiknek a Gmail rendszerében.

gmail-logo-240px

1. URL rövidítők

Az URL rövidítőket a spamelő és adathalász felhasználók vetik be előszeretettel, ezért a Google a legtöbbet blokkolja, különösen a „Bit.ly”-t.

2. Leiratkozók

A Gmail lehetővé tette korábban is a felhasználóknak, hogy leiratkozzanak a marketing emailekről, amennyiben azokat egy kattintással spamnek jelöltél. Ám ehhez az kellett, hogy a küldő beépítse a lehetőséget a szövegbe.

Nemrég ez is megváltozott, ugyanis a Gmail felhasználók most már egy „Leiratkozás” (Unsubscribe) gombot láthatnak a promóciós üzenetek fejlécében. Erre pár példa:

Hipmunk-email-600x255

NRAStoreemail-600x248

Ha azután írsz újra egy személynek, hogy az már leiratkozott, annak kifejezetten negatív következményei lesznek a hírnevedre. Egyelőre annyit javasolhatunk, hogy kerüld a kampány alapú leiratkozásokat.

3. Spam panaszok

A Gmail legfőképp kampányról kampányra tekinti végig az ilyen panaszokat. Ám hivatalos visszajelzések nélkül a spamek mérése szinte lehetetlen. Esetleg harmadik feles szolgáltatást lehet bevonni, vagy a leiratkozási mechanizmuson keresztül érkező panaszokat számolgatni.

Ha továbbra is emailt írsz valakinek, aki egy üzenetet már spamnek jelölt, nem csak, hogy a spamben fognak landolni a jövőbeli hírleveleid is, de idővel akár az összes leveled itt köthet ki az összes feliratkozód esetében.

4. Partnermarketing

Ugyan a Gmail nem javasolja ezt sőt, kerülendő taktikának véli, ha mégis partnerségre adod a fejedet, használd az elsődleges üzlet és küldő domainjét. Ha például a Widgets.com-nak van egy partnere, annak üzenetküldési domainként a widgets.com-ot érdemes használnia.

5. Feketelista

Bár a Gmail nyilvánosan még nem szólt arról, hogy feketelistákat vezetne, a domain nevek spam mappába kerülésének és azokban való felbukkanásának gyakorisága alapján nem nehéz következtetni… Igyekezz nem felkerülni ezekre!

6. Promóciós tab

Felejtsd el, hogy arra kéred a feliratkozókat, mozdítsanak el a „Promóciók” tab alól! Amellett, hogy ezt nagyon kevesen fogják valóban megtenni és áthelyezni az emailjeidet a beérkező leveleik közé, a promóciók között landoló levelekkel nem bánnak olyan keménykezűen, mint azokkal, amelyek az Elsődleges fül alá futnak be.

gmail-inbox-600x87

Bár bizonyosan sokkal több mindent mér a Gmail, ez az a 6 fő elem, amelyek elsődleges okai lehetnek annak, ha a marketingesek üzenetei nem érnek el a beérkező levelekig. Legközelebb, ha az emailed a spam mappában landolna, gondold át újra ezt a listát, nehogy belefuss valamelyik pontba!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező