Erről fog szólni 2017 a Messenger számára

4 hónappal ezelőtt by in Facebook, Social Media Címke:, , , , , , , , ,

A Messenger sűrű évet tudhat maga mögött, ám úgy néz ki, hogy az alkalmazás fejlesztői 2017-ben sem fognak pihenni. A Facebook Messaging Products szekciójának alelnöke, David Marcus a Messenger jövőbeli terveiről beszélt.

1. Virtuális nappali

Marcus elmondása szerint szeretnék, ha a Messenger mindenki virtuális nappalija lenne. Hogy mit is rejt a furcsa állítás? Az alelnök elmondása szerint a nappali a lakás azon része, ahol barátainkkal lehetünk, beszélgethetünk, képeket és videókat nézhetünk és együtt kommentelhetjük a híreket.

Na ilyen akar lenni a Messenger is, vagyis világosan fogalmazva el akarja érni, hogy még több csoportos beszélgetést indítsunk és hogy nagyobb szerepet kapjanak az élő videók is. A csoportos videóbeszélgetések nagy népszerűségre tettek szert a Houseparty elnevezésű alkalmazásban, vagyis elképzelhető, hogy a Facebook ismét inspiráló üzemmódba kapcsol és kölcsönvesz néhány ötletet. Az Instagram Stories-nál bevált.

A Messenger tavaly bevezetett chatszobáiról itt olvashatsz:

Jönnek a chatszobák Messengerre!

Minden bizonnyal a Messenger tervei között szerepel az is, hogy könnyebbé tegye a képek és videók megosztását. Az appon belül vásárlás pedig eddig is fontos célkitűzése volt. Gondoljunk csak a Mastercarddal való szoros együttműködésre.

A Mastercard is bottal érkezik a Messengerre

2. Vizuális fókusz

Marcus szót ejtett az új Messenger kamerájáról is, mely elmondása szerint nagyon gyorsan készít képeket, így könnyebben tudjuk megosztani mindennapi tapasztalatainkat, élményeinket vagy csak azt, hogy éppen vicces kedvünkben vagyunk és jó grimaszolni a tömött buszon. Marcus természetesen kiemelte a bevezetett matricák, keretek és 3D-s maszkok fontosságát is, ami jelezheti, hogy idén a Messenger ezek fejlesztésére még nagyobb hangsúlyt fog fektetni.

A nagyon is ismerős lencsékről (Hello Snapchat!) itt kaphatsz további információt:

Ismét kreatív koppintás a Messengeren – Itt vannak a lencsék!

Ez persze keményen szól arról is, hogy a Facebook ne csak az Instagrammal támadja meg a Snapchatet. Bár a Facebook támadásában úgy néz ki, hogy az igazi harcot az Instagram Stories vívja, a Messenger Day egyelőre pedig csak lassan gyűjti az erejét és felhasználóit.

Indulásakor így számoltunk be a Messenger Day-ről:

Itt a Messenger Day!

3. Messenger Discover

A Messenger idén azt is el akarja érni, hogy ne kelljen mindenképpen ismerősnek lennetek valakivel ahhoz, hogy chateljetek… vagy felfedezzétek egymást!

A felhasználók felfedezése és ajánlása kicsit furcsa ötlet lehet, hiszen miért is szeretnénk vadidegeneket megszólítani – vagy miért akarnánk, ha ők szólítanának meg minket, ki tudja milyen üzenetekkel vagy csatolmányokkal. Ám üzleti szempontból a Discovery okos döntés lehet. Az új funkció által könnyedébben találhatunk meg már ismert vagy még ismeretlen márkákat és szolgáltatásokat – melyek így jó, ha minél előbb felkészülnek egy-egy bottal a várhatóan megnövekedő kommunikációra és érdeklődésre.

A márkák jelenléte már tavaly is fontos volt a Messenger számára – ami nem is meglepő, hiszen a Facebook híres arról, hogy mennyire szeret pénzt keresni, illetve miután a hirdetések száma immár olyan magas, hogy a jövőben kérdéses, hogy férnek el a Facebook felhasználóinak üzenőfalain, a Messenger fontos új hirdetési felület lehet.

A Messengeren megjelenő hirdetésekről itt olvashatsz:

Most már biztos: jönnek a szponzorált üzenetek Messengerbe

4. Együttműködés a fejlesztőkkel

Marcus szerint 2017 végére sokat fog fejlődni a mesterséges intelligencia az egyre több felhasználói élmény és visszajelzés által. Vagyis a botok fejlesztése mindenképpen fontos szerepet kap idén a platform életében, ami azt jelenti, hogy a Messenger a robotoknak gigászi szerepet szán a jövőben.

A Messenger jelenleg is próbál segítséget nyújtani a kisebb cégeknek abban, hogy létrehozzák saját botukat és jelenleg is 34 ezer bot üzemel az üzenetmegosztó platformon – a probléma csupán az, hogy az emberek nem igen tudnak róla. Vagyis itt a promóció is kiemelten fontos szerepet kaphat – amire a jelek szerint sürgősen szükség is van.

Forrás: Social Media Today

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező