Éttermed van? Gondolkodtál már blogoláson? 7 ok, amiért érdemes!

3 évvel ezelőtt by in Social Media Címke:, , , , , , , , , ,

Ma már szinte minden étteremnek van weboldala és saját Facebook oldala, ha más nem is. Ha azonban brandingről van szó, kell még egy kis plusz. Mire gondolunk? Egy blogra! – írja a Business2Community.

A blogolás sokban segítheti az üzleted növekedését. Lássuk, hogyan!

  • Azokat a dolgokat, amelyeket nem oszthatsz meg a weboldaladon vagy a Facebook oldaladon, egyszerűen közzéteheted a blogodon.
  • Emberi hangot ad az éttermednek.
  • Segít a vásárlóiddal való kapcsolatok építésében és azok erősítésében.
  • Javít az online marketing erőfeszítéseiden.
  • Növeli a többi marketing kampányod elérését.
  • És végül, de nem utolsó sorban, felpörgeti az üzleted keresőmotor-barát mivoltát.

Sok üzlet nagy erőbedobással kezdi el a blogolást, majd hagy fel vele egy bizonyos ponton, amint kifogy az ötletekből. A tény azonban továbbra is igaz, hogy ha kicsivel több időt és gondolatot fektetsz bele, a blogoddal csodákra lehetsz képes.

Következzen néhány kreatív blogolási tipp:

Grilled-Crab-600x398

1. Ossz meg recepteket!

Tudtad, hogy a receptek jelentik az egyik legnépszerűbb online tartalomformátumot, ami megosztásra kerül az interneten? Minden újbóli megosztás erősíti a márkaüzenetedet és a szóbeszéd (word-of-mouth) marketinged hatását.

Ugyanakkor, étteremtulajdonosként talán nem akarod kiadni a speciális receptjeid titkát. Nem is kell! Ha azonban megosztasz néhány szezonális, kevésbé ismert receptet, az nem árthat az üzletednek. Választhatsz olyanokat is, amelyek relevánsak a konyhádra nézve, de kevésbé bonyolultak.

Ne felejtsd el megemlíteni a részleteket, például, hogy mennyi az előkészítés ideje, egy-két eredeti képet az ételről, ajánlani köretet és alternatív hozzávalókat, amennyiben használtál valami ritka összetevőt!

2. Hirdesd az új menüt!

Sok étterem változtatja az étlapját rendszeresen. Néhányan az ünnepekor, mások pedig szezonális összetevőkkel játszanak. Akárhogy is legyen, hirdetned kell az új menüt, hogy minél több ember tudjon róla! Egy blog ilyenkor nagyon hasznos lehet, ha azt akarod, hogy széles körben és hatékonyan elérje az információ őket.

3. Kapcsold össze a blogodat a Facebook kampányaiddal!

A blogod és a Facebook oldalad együtt tud működni. Az előző pontból kiindulva, tegyük fel, hogy pénztárcabarát menüvel állsz elő, hogy bevonzd a diákokat. Írj ezzel kapcsolatban egy blogbejegyzést, majd oszd meg Facebookon és futtass oldalposzt hirdetéseket, hogy felhívd magadra és az étlapodra a célközönség figyelmét!

Hasonlóképpen, amikor Facebook versenyt indítasz, vagy bármilyen kampányt futtatsz, blogolhatsz róla. Megnöveli majd az elérést és közben oktatja is a közönségedet az éttermeddel kapcsolatos legfrissebb történésekről. Sosem tudhatod: lehet, hogy 100 új belépő lesz a játékban egyetlen blogbejegyzés hatására.

4. Hirdess programokat és fesztiválokat!

Éttermek gyakran szerveznek gasztronómiával kapcsolatos eseményeket és fesztiválokat. Te is lehetsz az egyikük! És miért ne hívnád fel erre a figyelmet a blogodon is? Sőt, egy blog tökéletesen beleillik a képbe, ha arról van szó, hogy minél nagyobb térben szeretnéd keringetni az üzenetedet.

Írj részletesen az eseményről: időtartam, helyszín, a menü részletei. A közönségednek pontosan látnia kell, mire számíthat. Szánj egy mondatot arra is, hogy megemlítsd, miért érdemes eljönniük!

Ezután posztold Facebookon és jöhetnek az oldalposzt hirdetések is, a potenciális helyi vásárlókra targetálva! Miután ez véget ért, írhatsz egy újabb bejegyzést is arról, hogyan zajlott az esemény és milyen tapasztalatokkal lettél/lettetek gazdagabbak.

5. Tanítsd a közönségedet!

Van, hogy a célközönséged okítása nagyobb jutalommal jár, mint arra számítanál. Sok módja lehet ennek, s ami fontos, hogy az üzletedbe vetett bizalmat, annak autoritását és megbízhatóságát is megalapozhatod vele.

Tegyük fel, hogy tengeri ételeket készítesz egy olyan városban, ahol kevés ember ismeri ezt a konyhát. Egy blog segíthet abban, hogy ez megváltozzon. Például sokan nem tudják, hogy többféle garnéla is létezik. Írhatsz róla egy bejegyzést, hogy mindenki tisztában legyen vele, pontosan mit rendel.

Ha tanácsot adsz ételek és borok egymáshoz passzolásáról, az is mindig jó ötlet. Biztosan tapasztaltad, hogy sok vendéged kér javaslatot, amikor az italrendelést veszik fel a pincérek. Segíts nekik: használj képeket, vess be oktatóvideókat, készíts videóinterjút szakértőkkel!

6. Adj hasznos információkat a környékről!

Írhatsz egy listát arról, mit érdemes megnézni, kipróbálni a környéken, hogy bevonzd a családokat és a nagyobb csoportokat. Ha például van a közeledben egy spa hotel vagy egy újonnan megnyitott bowling klub, írj ezekről és javasold a vendégeidnek, hogy térjenenek be oda, majd hozzád is!

Ez kétféleképpen lehet előnyös. Nem csak több vendégre tehetsz szert, de potenciális partnerekre is lelhetsz, akik szövetségesükként fognak rád tekinteni. Sosem tudhatod, hogy mikor fogják a Te éttermedet ajánlani a saját ügyfeleiknek!  A konkurenciát azonban nem célszerű promotálni.

7. Tedd emberivé a márkát!

Igyekezz emberi arcot adni a márkádnak, hogy a közönséged beszélhessen róla és megossza veled a véleményét!

Mutasd be a csapatodat! Ossz meg érdekes történeteket az étteremről! Készíts videótartalmakat, melyekben recepteket osztasz meg, körbevezeted a nézőket a konyhán, megmutatod, milyen a pörgés „hátul” vagy mennyire jól szórakoztok munka közben! Adj szereplési lehetőséget a leghűségesebb vásárlóidnak is! A beszállítóiddal is tehetsz így, hiszen a vendégeid azt is tudni akarhatják, honnan származnak a hozzávalóid. Bónuszként pedig erősödni fog a kapcsolatod a beszállítókkal is. Írhatsz szöveges bejegyzéseket képekkel vagy forgathatsz rövid videókat is!

Az ötletek tárháza végtelen. Csak egy kis kreativitásra és a kísérletezéssel járó türelemre van szükséged. Ne aggódj! Minél többet gondolkodsz rajta, annál több ötleted támad majd! Kezdj neki még ma!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező