Hetek óta a Cambridge Analytica nevétől hangos az egész sajtó. Nincs ebben persze semmi meglepő, hiszen az adatvédelmi botrány miatt alapjaiban változott meg világszerte a közösségi média felhasználók hozzáállása, a személyes adatok védelmével kapcsolatban.

Annak érdekében, hogy a jövőben ne fordulhasson elő hasonló visszaélés, a Facebook már kizárta az adatközvetítő cégeket a szervereiről. Ezzel viszont a hirdetők egy kiváló célzási lehetőségtől estek el.

A rosszindulatú piaci pletykák ellenére azonban semmi okuk sincs a hirdetőknek pánikba esni, hiszen továbbra is számos hatékony célzási megoldást biztosít a Facebook hirdetés rendszere.

5 kiváló lehetőség, ami 2018-ban is rendelkezésedre áll

  • Interest Targeting: A célzás egyik legegyszerűbb módja még mindig az, hogy a felhasználókat érdeklődési körük és viselkedésük alapján célozza meg a Facebook rendszere. Ez a lehetőség igen sokrétű és továbbra is elérhető minden hirdető számára.
  • Advanced Geo-Targeting: Továbbra is lehetőség van arra, hogy az adott helyszínen élő, dolgozó vagy átutazó felhasználókra célozzuk a kampányokat.
  • Website Custom Audience: A Facebook pixel (képpont) egy olyan analitikai eszköz, amellyel mérhető a hirdetés hatékonysága és megismerhetők a látogatók által végzett műveletek a weboldaladon. Az ebben rejlő lehetőségeket is érdemes felfedezni és használni.
  • Email Custom Audience: Akár saját e-mail listádat is feltöltheted a Facebookra, hogy a korábban összegyűjtött adataidat a közösségi média kampányban is felhasználhasd.
  • Engagement Custom Audience: Az egyik legjobb módja annak, hogy konverziót érj el a Facebookon. Alkalmazásával olyan célközönséget érhetsz el, akik már érdeklődést mutattak a Facebook- vagy Instagram-oldaladdal kapcsolatban.

Forrás: Social Media Today