A Facebookot (és alkalmazásait) mindenki, mindenhol használja. Kortól, nemtől és élethelyzettől függetlenül szüksége van rá a felhasználóknak, ezért mára a világ legerősebb hirdetési platformjává vált, amelyet a vállalkozásoknak egyszerűen nem lehet kikerülni a kampányok során.

Facebook hirdetést létrehozni bárki képes néhány gombnyomásra, akár 60 mp alatt is. Ez azonban aligha lehet sikeres, hiszen ha komolyan veszed a céged marketingkommunikációját, akkor a Facebookon is hosszú távú stratégiában kell gondolkoznod. Tervezned, mérned és tesztelned kell folyamatosan a kampányok hatékonyságát.

Mai bejegyzésünkben ehhez szeretnénk neked segítséget nyújtani azzal, hogy bemutatjuk az 5 leggyakoribb hibát, amit elkövetnek a Facebook hirdetők.

1. Egy célközönségnek hirdetnek: Minden új ajánlathoz érdemes a célközönségedet is frissíteni, ahol figyelembe kell venned a korábbi kampányok teljesítményét és visszajelzéseit. Nem az alapok újradefiniálásáról van szó, hanem sokkal inkább az optimalizálásról.

2. Túl gyors változások: A Facebookon is erény a türelem, hiszen ha túl gyorsan változtatod meg a kampányokat befolyásoló tényezőket, akkor az is kudarchoz vezethet. Ökölszabály szerint legalább 24-48 óra átfutási időt hagyj minden tesztre, mielőtt változtatnál rajta.

3. Túlbuzgó tesztelés: Ne akarj mindent egyszerre tesztelni, mert összekavarodnak a szálak. Mindig csak kevés tényezőn változtass és mérd le annak hatását pontosan. A siker a Facebookon sem egy nagy, hanem sok kicsi lépésből áll.

4. Elfelejtett kampányok: Bármennyire is jó az ajánlatod, érdemes azon bizonyos időközönként változtatnod, mert unalmassá válhat a célközönségednek, és ezzel éppen az ellenkező hatást váltod ki belőlük, mint szeretnéd. Te szívesen vásárolnál egy olyan boltban, ahol folyamatosan ugyanazt az egy terméket árulják? 🙂

5. A dokumentáció hiánya: A Facebook hirdetések esetében különösen fontos, hogy tanulni tudj hibáidból és inspirációt meríthess a korábbi sikereidből. Éppen ezért érdemes mindig dokumentációt készítened, amelyet később bármikor elővehetsz és átgondolhatsz a jövőben. Dokumentáld a legfontosabb észrevételeket folyamatosan!

A Facebook a világ legjobb hirdetési rendszere, de a sikerért itt is keményen meg kell dolgozni.

Forrás: Social Media Today