Növekedésének határaihoz ért a Facebook? Sebaj, lehet rá megoldás…

2 héttel ezelőtt by in Facebook Címke:, , ,

A legnagyobb közösségi csatorna nyilvánosságra került adatai szerint, 2017 utolsó negyedévében egymillióval kevesebb felhasználó látogatott el naponta a Facebookra, mint a korábbi (2017/Q3) időszakban.

Még rosszabb lehet az adat megítélése azt mérlegelve, hogy a december végi ünnepi forgatagnak és készülődésnek köszönhetően, éppen ebben az időszakban kellett volna kiemelkedő teljesítményt nyújtania a közösségi médiumnak.

Először jelentett negatív adatokat a Facebook

A Facebook fennállása óta ez az első ilyen típusú bejelentés, ami egyes szakemberek szerint már arra hívja fel a figyelmet, hogy a Facebook növekedésének határait súrolja és a jövőbeli bevétel emelkedéshez vagy több hirdetést kell elhelyeznie a felhasználók hírfolyamában vagy még több pénzt kell kérnie a hirdetésekért.

Mivel az első teória Mark Zuckerberg januári bejelentésével éppen ellentétes lenne, ezért nagy valószínűséggel a második forgatókönyv valósulhat majd meg, vagyis a hirdetőknek valóban sokkal interaktívabb kampányokra lesz szükségük ahhoz, hogy szinten tarthassák hirdetési költségeiket. Nemrégiben éppen erre hívta fel a figyelmet a Be Social blog egyik elemzése is: “Befellegzett volna a márkáknak a Facebookon?” címmel.

Így oldaná meg a Facebook a problémát

Pánikra egyelőre semmi okunk sincs, hiszen a Facebook magasan a legkedveltebb és a legszélesebb körű szolgáltatásokat nyújtó közösségi csatorna, amely a jövőben számos újdonság bevezetését is tervezi. Ezekről korábbi cikkeinkben olvashatsz:

Forrás: CNBC, TNW, Be Social

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező