„Legkésőbb az év végéig megkezdi azoknak az e-maileknek a szétküldését a Facebook, amelyekkel a választási hirdetéseket létrehozó felhasználók azonosságát és tartózkodási helyét szeretné a vállalat ellenőrizni a jövőben.”írja információira hivatkozva a Reuters hírügynökség.

Az ellenőrzés bejelentésével a Facebook a törvényhozók, biztonsági szakértők és a választásokat felügyelő szakemberek csoportjainak korábbi kritikájára kíván reagálni, miszerint a közösségi médiumok túl későn észlelték a 2016-os amerikai elnökválasztással kapcsolatos politikai jellegű dezinformációk terjesztését.

„Ha politikai jellegű hirdetést szeretne készíteni egy felhasználó, akkor egy olyan speciális követőkódot tartalmazó e-mailt fog kapni a jövőben, amelyben bizonyítania kell, hogy az Egyesült Államok területén tartózkodik” – mondta Katie Harbath, a szakpolitikai programok globális igazgatója.

Az új elképzelés természetesen nem fogja tudni teljesen megoldani a problémákat, de nagymértékben hozzájárulhat majd a manipulatív politikai hirdetések jövőbeli visszaszorításában.

Forrás: Reuters