A Facebookot az elmúlt években rengeteg kritika érte a hirdetési és adatkezelési gyakorlatai miatt, és bár a helyzet még messze van a tökéletestől, a legnagyobb közösségi oldal időről időre igyekszik átláthatóbbá tenni a rendszerét, hogy ezzel is nyugtassa a kedélyeket. Ezen törekvés része a szponzorált tartalmak esetében megjelenő Miért látom ezt? opció is.

A hírfolyamban megjelenő hirdetett (sponsored) posztok jobb felső sarkában lévő három pöttyre kattintva érhető el a funkció, amit kiválasztva kapunk némi tájékoztatást arról, hogy pontosan milyen szűrés alapján bukkant fel a képernyőnkön az adott szponzorált tartalom. Habár az információ a legtöbb esetben elég általános, azért némi betekintést enged abba, hogy milyen elv mentén céloztak be minket a hirdetők.

Ilyen információkat rejte jelenleg a Miért látom ezt? opció – Fotó: MarketingMorzsák

A rendszer ugyanakkor február 28-tól kezdődően ennél részletesebb információkat fog tartalmazni. Ha például egy cég feltöltötte az e-mail címünket, esetleg a telefonszámunkat a Facebooknak, hogy ez alapján célozzon minket hirdetésekkel, akkor a Miért látom ezt? opció ezt is jelezni fogja, méghozzá a feltöltés pontos dátumával egyetemben. Bónuszként még az is ki fog derülni, hogy a feltöltő vállalat megosztotta-e az információinkat hirdetési ügynökségekkel.

Ezen változásnak köszönhetően a korábbinál sokkal átláthatóbbá válik, hogy mely vállalatok osztottak meg rólunk információkat a Facebookkal, ugyanakkor még mindig lenne hová tökéletesíteni a rendszert, hiszen a közösségi oldal akár arra is kötelezhetné a feltöltőket, hogy részletezzék, mégis milyen módon jutottak hozzá a felhasználók adataihoz.

Forrás: TechCrunch