A Snapchat bejegyzett egy új technológiát, mellyel beazonosíthatja az emberek érzelmeit. Miután az is kiderült, miként használná fel, nagyon sok etikai kérdés merül fel.

A Snapchat az új technológiával a szelfik, fotók és a küldött üzenetek segítségével könnyedén be tudja azonosítani a felhasználók aktuális érzelmeit. Méghozzá igencsak pontosan.

Íme a diagramm, hogy a Snapchat pontosan milyen érzelmeket is vizsgál:

Vagyis a Snapchatnek van egy technológiája, mellyel beazonosíthatja, hogy érzünk. Ez már kicsit hidegrázós, de lesz ez hidegrázósabb is.

A Snapchat jelentése szerint ugyanis nem csak a felhasználó érzelmeit vizsgálja, hanem a képen szereplő összes emberét is. Vagyis egy családi vagy baráti fotóról például meg tudja állapítani, hogy ki boldog rajta, ki szomorú, ki csalódott és ki elégedett.

Ha pedig néhány emberről meg tudja állapítani, hogy épp milyen állapotban van, miért ne menne ez… nagyon sok emberrel? 

És itt jön a képbe a pénz.

A Snapchat a technológiát könnyedén tudja értékesíteni promótereknek vagy politikusoknak, akik ha beszédet mondanak, a technológia segítségével a háttérben dolgozó emberek megfigyelhetik a közönség érzelmeit – akár személyenként is. A beszéd és a kommunikáció pedig ezen real time eredmények szerint alakítható.

Vagyis a közönség teljesen irányíthatóvá válhat csak azzal, hogy egy technológia látja arcukat.

Sok etikai kérdés vetődik fel.

Mi lesz ha a képernyőn keresztül – legyen az tévé, monitor, tablet, oksotelefon – is elkezdik figyelni arcunkat és eszerint szabják meg, hogy milyen tartalom kerüljön elénk? Mi lesz, ha az utcán is elkezdik figyelni az embereket, érzelmeik szerint befolyásolva őket a reklámok?  

A Snapchat elmondása szerint attól, hogy kifejlesztette a technológiát, még nem biztos, hogy használni is fogja. Elmondásuk szerint még dolgoznak azon, hogy aki nem szeretné, hogy a szolgáltaltás ne vizsgálja arcát, milyen plusz funckiókkal védekezhet ellene.

Forrás: Business Insider