Felfüggeszti a Facebook a diszkrimináló hirdetési targetálást

2 héttel ezelőtt by in Facebook Címke:, , , , , ,

A legnagyobb közösségi portál bejelentette, hogy felfüggeszti az olyan hirdetési targetálás lehetőségét, ami bizonyos etnikai és demográfiai csoportokat kizárhat. A Facebooknak alaposan meggyűlt a baja a hirdetések transzparenciájával ebben az évben, ezért újabb lépéseket tesz ez ügyben.

A ProPublica kutatásai kimutatták, hogy továbbra is lehetséges kizárni bizonyos társadalmi csoportokat etnikai alapon, ezért a közösségi portál gyorsan fel is függesztette. Emiatt aztán fel is merül a kérdés, hogy ez mennyiben lehetséges teljes mértékben, hiszen az oldal adathálózata rendkívül komplex. Sajnos egyelőre az a helyzet, hogy az ilyen jellegű targetálást nem lehet teljesen és véglegesen kizárni, hiszen indirekt módon is történhet. Természetesen emiatt felmerül a diszkrimináció lehetősége is, ami semmi jót nem jelent a Facebook számára, és további visszaélésekre adhat okot. Azt egyelőre még nem tudni, hogy milyen további lépésekkel készül a portál.

A Facebook frissített hirdetési alapelveit alább mutattuk be:

Új hirdetési alapelveket mutatott be a Facebook

Forrás: Social Media Today

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező