Fontos Facebook hírfolyam update-ek, amikről tudnod kell

6 hónappal ezelőtt by in Facebook Címke:, , , , , , ,

A közösségi platform legfontosabb értéke nem más, mint a felhasználók figyelme. Éppen ezért rendszeresen dolgoznak azon, hogy a számukra érdekes és releváns tartalmakkal és hirdetésekkel találkozzanak a hírfolyamukban. Íme néhány újdonság a Facebook hírfolyam algoritmusában, amiről minden hirdetőnek tudnia kell.

Videók

A Facebook számára az egyik legfontosabb content forma feltétlenül a videó. Még decemberben update-elték az algoritmust azzal, hogy ezentúl azokat a mozgókép tartalmakat preferálják, amelyekre a felhasználók proaktív módon rákeresnek, és visszatérnek megnézni. Ha tehát valamelyik oldal videóit rendszeresen nézed, akkor nagyobb eséllyel jelenik meg a hírfolyamodban. Emiatt most végképp megéri olyan videókat készíteni, ami megragadja a felhasználók figyelmét, és visszatérnek megnézni.

 

Vége az engagement bait-nek

Biztos találkoztatok már olyan posztokkal, amelyek úgy kezdődnek, hogy „Dobj egy like-ot, ha…” vagy „Oszd meg egy barátoddal…”. Az ilyen típusú bejegyzéseket mostantól lefokozta a Facebook, tehát kevesebb felhasználóhoz fog eljutni. Hogy ez pontosan mit is jelent? Mutatunk néhány példát:

  • Tag baiting: megkérni a usereket, hogy teggeljenek be valakit a posztban
  • Comment baiting: megkérni a felhasználókat, hogy hozzászólásban reagáljanak
  • Vote baiting: szavazásra ösztönözni a felhasználókat lájkkal, reakciógombbal vagy hozzászólással
  • React baiting: a reakciógombok használatára szólítani fel a usereket
  • Share baiting: felszólítani embereket, hogy megosszák a bejegyzést

 

A gyanús weboldalakra vezető linkek

Lássuk be: rengeteg spam és szemét kerül be a közösségi oldalakra is, a Facebook pedig segíteni akar, hogy elkerüljük ezeket. A közösségi oldal több ezer oldalt mért fel, hogy azonosítsák a spamnek tűnő vagy kérdéses tartalmú weboldalakat, így ezentúl ezekből is kevesebbet fogunk látni.

Bár a hirdetők számára ez ijesztő változásnak tűnhet, de a közösségi média felhasználói csak nyerhetnek azzal, ha számukra értékes tartalmakat fedezhetnek fel a hírfolyamukban.

 

Az engagement bait elleni intézkedésekről itt számoltunk be először:

Lefokozza a Facebook a clickbait posztokat

A Facebook-hirdetések hatékonyságáról itt írtunk:

A branded-content hirdetések jobban teljesítenek Facebookon

Forrás: Social Media Today

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező