GBB: A Snapchat mesterséges intelligenciát vet be hirdetéseinél

3 hónappal ezelőtt by in Social Media Címke:, , , , , ,

A Snapchat mostantól mesterséges intelligenciával teszi hatékonyabbá hirdetéseit. A sárga szellem új rendszere, a GBB elsőnek bonyolultnak tűnhet – de a beszámolók szerint nagyon hatékony.

A Snapchat még december elején kezdte el bevezetni GBB, vagyis Goal-Based Bidding kampányait, melynek lényege, hogy mesterséges intelligenciát hív segítségül abban, hogy a hirdetések leginkább azon felhasználók előtt jelenjenek meg, akiket valóban érdekel a tartalom és hasznos is számukra.

De hogy is működik egy GBB? A rendszerben a hirdetők tájékoztathatják a Snapchatet arról, hogy hirdetéseik mikor érik el az általuk kitűzött célt (például egy app installálását vagy egy videó megtekintését) ahelyett, hogy csak egyszerűen arra koncentrálnának, hogy hány hány ember látja a szponzorált tartalmat. Ezekután megszabhatják, hogy szerintük mekkor az értéke a hirdetés egy-egy ilyen jellegű, hatékony megnyitásának. Ezek után a Snapchat az adatokat felhasználva automatikusan optimalizálja a hirdetési ajánlatot és a hirdetés eljuttatásának módját annak a célközönségnek, melyet valóban érdekelhet az ad.

A GBB-kampányok továbbra is CPM-szerűen kerülnek beárazásra és a Snapchat szerint hatékonyabbnak bizonyulnak más hirdetési formáknál. A Snap szerint a hirdetők 20 százaléka már használta az új rendszert és az elérésükben 40 százalék növekedést jeleztek, de a hirdetéssel megnyitott linken töltött idő is nagyobb volt.

A Snap elmondása szerint idén még több adatokat és statisztikákat figyelő céggel fog dolgozni, hogy hirdetőinek még több adatott tudjon szolgáltatni.

Forrás: Adweek

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező