De mire is jó ez?

A Canvas típusú hirdetésekről már tavaly ősszel lehetett hallani, erről itt és itt írtunk akkoriban. Ezeknek a hirdetéseknek a lényege, az újdonsága az, hogy kifejezetten mobilra készülnek, abszolút interaktívak (mintha egy mini weboldal lenne diavetítéssel, videóval, leírásokkal, stb., itt már szinte csak a fantázia szab határt), és a teljes képernyőt betöltik. Éppen ezért még a felhasználó szempontjából is sokkal izgalmasabbak, olyan hirdetések, amelyek egyszerre hívják fel a figyelmet, ugyanakkor pedig élményt is adnak.

facebook-hirdetes

A megjelenésük elsőre gyakorlatilag olyan, mint más hirdetéseké, amelyekkel a hírfolyamban általában találkozunk, a különbség viszont rákattintva már rögtön látszódik, amikor megjelenik teljes képernyőn maga a hirdetés.

A Facebook eddig csupa pozitív tapasztalatról számolt be, úgy tapasztalták, a felhasználók jól fogadták a hirdetésnek ezt a fajta megjelenését. A felhasználók állítólag 31 másodpercet töltenek el ezen a felületen, de a legjobban sikerültek akár 70 másodpercig is lekötik az embereket.

Természetesen ha egy ilyen megjelenést akarunk készíteni, nagyon nem mindegy, hogy fogunk hozzá. Ha ugyanis nincs átgondolt koncepció és profi megvalósítás, akkor értelme sincs a dolognak, és ne akarjunk pusztán azért hirdetni ezzel a formátummal, mert ilyen is van.

Ezek a hirdetések egyelőre iOS-en és Androidon futnak, arról még nincsen hivatalos bejelentés, hogy várható-e a webes megjelenés, illetve ha igen, akkor mikor.

(via)