Hogyan használta a Snickers a közösségi médiát az év egyik leginnovatívabb kampányában

3 hónappal ezelőtt by in Facebook, Google, Reklám és marketing Címke:, , , , , , , , , , , ,

Óvakodjatok az alacsony vércukorszinttől és az ingerültségtől, amit okozhat! Dühös emojikkal és reakciógombokkal eddig nem sokra mentünk az online marketingben, de mi van, ha ezt az előnyünkre is fordíthatjuk? A Snickers már-már ikonikus reklámkoncepciója a „ha éhes vagy, nem vagy önmagad” most a közösségi médiában futott nagyot az ausztrál MediaCom Melbourne és a BBDO jóvoltából.

Az úgynevezett Hungerithm algoritmus naponta 14 000 posztot elemzett olyan közösségi platformokon, mint a Facebook, a Twitter és a YouTube. Minél dühösebbé és ingerültebbé váltak az online felhasználók, annál nagyobbat zuhant a termék ára az egyik kijelölt ausztrál áruházban. Tehát minél jobban elszabadultak a dühös reakciók a közösségi médiában, annál olcsóbb lett a csoki. A kampány ügyesen kihasználta a közösségi platformok mérvadó jelenlétét, és összekapcsolta a kreatív ötletet egy kereskedelmi javaslattal. Az ötletet egy év alatt sikerült megvalósítani az MIT és a Google közreműködésével.

A digitális és mobil alapú program olyan felhasználókat targetált, akik valamilyen formában kifejezték az ingerültségüket, például forgalmi dugók, rossz időjárási viszonyok, Trónok harca spoilerek vagy politikai történések miatt. Ezek közé tartoznak a real-time Facebook- és Twitter-posztok is fontos események kapcsán, például sporteseményeknél: „Dühös vagy, mert veszített a kedvenc csapatod?” Ezekhez a felhasználókhoz eljuttattak online kuponokat a hozzájuk legközelebbi áruházakra irányítva.

A kampány végül akkora sikereket ért el engagementet tekintve, hogy a márka rajongói a közösségi médiában versenyeztek, hogy elérjék a lehető legalacsonyabb termékárat. A márka marketingigazgatója szerint ezáltal a fogyasztók sokkal közelebb kerültek ahhoz, hogy megértsék a márka arculatát, ráadásul növelte az érdeklődést és a hype-ot a termék iránt.

A kampány eredményeként a Snickers eladásai 67 százalékkal nőttek Ausztráliában, a márka említésenek száma Twitteren 120 százalékkal nőtt és 1740 százalékkal emelkedett a brand Facebook forgalma.

 

Forrás: Ad Week

 

A Facebook legújabb funkciójáról itt számoltunk be:

Tesztüzemben a Snooze gomb Facebookon

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a legérdekesebb újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre!
(mi sem szeretjük a spam-et, így ígérjük, azt küldeni sem fogunk!)

* kötelező mező